۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
معامله‌گری به سبک ICT نقشه راه معاملات

معامله‌گری به سبک ICT نقشه راه معاملات

استراتژی پرایس اکشن ICT از جمله روش‌های موفق برای سرمایه‌گذاری در انواع بازار مالی به شمار می‌رود و در کتاب معامله‌گری به سبک ICT نقشه راه معاملات تشریح شده است.

بازار؛ گروه بورس: همه ما این روزها با چالش‌هایی برای گذران زندگی و رفع نیازهای مالی روبه‌رو هستیم و بخش مهمی از زمان ما صرف بررسی و ایجاد راهکار برای چالش‌های مالی می‌شود.

در واقع باید گفت در دنیای امروز آشنایی با روش‌های درست و اصولی سرمایه‌گذاری از جمله مباحثی است که مخاطبان زیادی دارد و یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین راه‌ها برای کسب درآمد بیشتر و حفظ ارزش دارایی در مقابل تورم است.

افراد زیادی در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند و از این افراد، تعداد محدودی سود می‌کنند و بخش بزرگی متاسفانه سرمایه خود را از دست می‌دهند. طبق آمار و داده‌ها، ۹۰ درصد از افراد سرمایه خود را در بازار از دست می‌دهند و تنها ۱۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها موفق هستند. حال سوال اینجاست که ما باید چه کنیم که جزو این ۱۰ درصد باشیم؟

سرمایه‌گذاری و معامله‌گری در بازارهای مالی مانند هر کار دیگری به دانش و تلاش زیادی نیاز دارد. افرادی‌ که قصد فعالیت حرفه‌ای در این بازارها را دارند حتما زمانی را به یادگیری اختصاص می‌دهند؛ زیرا می‌دانند کسانی در این مسیر موفق می‌شوند که بازار را بلد باشند و بتوانند در شرایط خاص، حساب‌شده و آگاهانه تصمیم بگیرند. ولی همیشه اصل ماجرا این نیست. گاهی اوقات ما به منابعی برمی‌خوریم که مسیر یادگیری‌مان را کوتاه‌تر و تاثیرگذارتر می‌کنند.

کتاب «معامله‌گری به سبک ICT» که از آموزش‌های خالق این سبک، مایکل هادلستون (Michael Huddleston) برگرفته و توسط محمد حسینی تالیف و گردآوری شده است، یکی از همین منابع‌ است که می‌تواند مسیر یادگیری شما را بسیار کوتاه و پربار کند.

سبک ICT چه تاثیری در معاملات دارد؟
استراتژی پرایس اکشن ICT از جمله روش‌های موفق برای سرمایه‌گذاری در انواع بازار مالی به شمار می‌رود که استفاده از آن بسیار کارآمد است. برخلاف روش‌های قدیمی‌تر، در این روش نیاز به استفاده از تعداد زیادی اندیکاتور و ابزار تکنیکال ندارید و تنها کافی‌ست کمی با اندیکاتور فیبوناچی آشنا باشید.

روش ICT کمک می‌کند تا با دنبال کردن نقدینگی و ورودی و خروجی سرمایه‌های کلان، با معاملات موسسات و نهادهای بزرگ مانند بانک‌ها همسو شوید و معاملات مطمئن‌تری انجام دهید

شاید روش‌های سنتیِ تحلیل بازار به شما کمک کنند تا آینده قیمت را پیش‌بینی کنید، اما تنها روشی که شما را نسبت به اتفاقات بازار آگاه کرده و کمک می‌کند تا عملکرد پول هوشمند را در بازار زیر نظر بگیرید، ‌ همین روش ICT است.

روش ICT به شما کمک می‌کند تا با دنبال کردن نقدینگی و ورودی و خروجی سرمایه‌های کلان، با معاملات موسسات و نهادهای بزرگ مانند بانک‌ها همسو شوید و معاملات مطمئن‌تری انجام دهید.
در این کتاب، تمام نکات مهم و کاربردی استراتژی ICT بررسی شده و اطلاعات مهمی در خصوص مدیریت ریسک و سرمایه نیز برای علاقه‌مندان به زبانی ساده ارائه می‌شود که می‌تواند در مسیر معامله‌گری راهنمای‌تان باشد.
شاید تاکنون تجربه شما از خواندن کتاب‌های سرمایه‌گذاری و معامله‌گری چندان مطلوب نبوده و فکر می‌کنید بیان سخت یا اصطلاحات پیچیده‌ای دارند؛ در این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب حاضر را بخوانید تا با بیان ساده و توضیحات کامل آن، دیدگاه متفاوتی به کتاب‌های حوزه سرمایه‌گذاری پیدا کنید.
این کتاب نتیجه تحقیق و بررسی برترین منابع و دوره‌های بین‌المللی است و با ارزیابی‌های سرمایه‌گذاری در این سبک تهیه شده است.

آشنایی کوتاه با خالق سبک ICT
«مایکل هادلستون» (Michael Huddleston) بنیان‌گذار و مدرس سبک پرایس اکشن ICT، بیش از ۳۰ سال است که در بازارهای مالی سابقه معامله‌گری پرسودی داشته و تاکنون دانشجویان موفق زیادی را در این زمینه آموزش داده است. وی پس از سال‌ها کار با بانک‌ها به این نکته پی برد که مارکت میکرها یا بزرگان بازار سفارشات خود را طوری تنظیم می‌کنند که نقدینگی سفارشات‌شان را از به دام انداختن سرمایه‌های کوچک جور کنند. هادلستون، این سبک از پرایس اکشن را بعد از بررسی روند مالی بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ تدوین و معرفی کرد تا معامله‌گران از ضررهای بزرگ در بازار در امان بمانند.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha