۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
معضل تعدد سامانه های دولتی برای بخش خصوصی | سیستم یکپارچه طراحی شود
رئیس کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی گرگان انتقاد کرد

معضل تعدد سامانه های دولتی برای بخش خصوصی | سیستم یکپارچه طراحی شود

گرگان- سلیمانی، رئیس کمیسیون مالیات و حقوقی اتاق بازرگانی گرگان با بیان این که تعدد سامانه های دولتی کسب و کارها را گرفتار کرده است، گفت: وقتی گزارشی می خواهند باید پرینت آن را تحویل بدهیم.

حمید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار، وجود سامانه های متعدد را چالش واحدهای تولیدی بخصوص بخش دام و طیور اعلام و اظهار کرد: سامانه مودیان، سامانه جامع انبارها، سامانه بازارگاه، سامانه جامع تجارت، ستکاوا، ساتیما و سماصط، همه سامانه های مختلفی است که برای ثبت اطلاعات آن به چند کار بر نیاز داریم و مجبور هستیم بیش از ۱۰ نفر برای این سامانه ها استخدام کنیم.

رئیس کمیسیون مالیات، کار، تأمین اجتماعی، حقوقی و حمایت های قضایی و مقرراتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: سامانه ای مثل مودیان هم خود کارشناسان این سازمان تسلط کافی به سامانه ندارند چه انتظاری از کاربران و پرسنل شرکت می شود داشت؟

وی افزود: یک اشتباه در این سامانه ها جرایم سنگینی دارد و دستگاه مرتبط هم کار ندارد که آیا آموزش های لازم ارائه شده و کاربران به این سامانه مسلط هستند یا خیر؟

سلیمانی با بیان این که تعدد سامانه ها کسب و کارها را گرفتار کرده است، گفت: متاسفانه با وجود این همه سامانه که انتظار می رود همه فرایندها الکترونیک شود، وقتی گزارشی می خواهند باید پرینت آن را تحویل بدهیم.

مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پگاه جهان نما با انتقاد از این که هیچ یک از سامانه ها بهم متصل نیستند و برای هر یک هم کاربری متفاوتی تعریف شده است، گفت: حتی در کشورهای توسعه نیافته هم تنها یک سامانه برای فعالیت های تجاری وجود دارد که همه فرایندهای اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در آن ثبت می شود و یکجا تمام امور تجاری را انجام می دهند.

رئیس کمیسیون مالیات و حقوقی اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: متاسفانه در طراحی این سامانه ها هیچگاه نظر ذی نفعان اخذ نمی شود و از جزئیان آن ها نیز مطلع نیستند.

وی دامه داد: مدت زیادی است که برای یکپارچه شدن این سامانه ها حتی با حضور وزیر جهاد و صنعت و معدن مطالبه می کنیم ولی پاسخی دریافت نکرده ایم.

سلیمانی تصریح کرد: متاسفانه پشت برخی از این سامانه ها رانت هایی نهفته که مانع از یکپارچه شدن آن می شوند در حالی که هزینه های اجرایی و جریمه های سنگین آن به عهده تولید کننده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک رسانه ها این مطالبات به صورت جدی پیگیری شود و گفت: این نیازمند ورود قوی تر انجمن های کشوری همچون زنجیره گوشت مرغ است.

کد خبر: ۲۴۳٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
      0 0
      کاملا صحیح