۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳
تأمین ناوگان مورد نیاز جابه‌جایی زائران حرم رضوی در ایام دهه پایانی صفر
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

تأمین ناوگان مورد نیاز جابه‌جایی زائران حرم رضوی در ایام دهه پایانی صفر

معاون وزیر راه و شهرسازی بر تأمین ناوگان مورد نیاز جابه جایی زائران حرم رضوی (ع) درایام دهه پایانی صفر و ارایه خدمات سفر ایمن به زائران ایرانی و اتباع خارجی عازم به مشهد مقدس تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست ویدیو کنفرانسی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور، ضمن تقدیر از همه مدیران، کارکنان، تشکل‌های صنفی، راهداران و رانندگان تلاشگر در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی خدمت‌گزاران به زائران اربعین حسینی، باردیگر شاهد حماسه عظیم و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری در کمک‌رسانی به زائران با توجه به شرایط گرم آب و هوایی بودیم و سعی شد با کمترین معطلی به شهرهای خود جابه جا شوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، افزود: با پیش‌بینی‌های انجام شده از تقاضای سفر جاماندگان سفر اربعین و عاشقان زیارت بارگاه امام هشتم علی ابن موسی‌الرضا (ع) از امروز بیستم شهریور تا پایان شهریورماه، تمامی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشوربه ویژه استان‌های همجوار خراسان‌رضوی، با همراهی تشکل‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری در تأمین ناوگان جابه جایی زائران عزیز و کمک رسانی به زائران پیاده‌روی، حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیرند.

حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه بازگشت زائران حرم رضوی با ناوگان عمومی جاده ای به ادارات استانی، اظهار کرد: با عنایت به لزوم برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات حمل و نقلی شایسته و مطلوب به زائرین بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) در دهه پایانی ماه صفر، طرح ویژه تامین ناوگان برای بازگشت زائرین و کاروان‌های عزاداری دهه پایانی صفر با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی به عنوان مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان از روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه آغاز و تا روز جمعه ۳۱ شهریورماه به مدت ۱۲ روز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با رصد و پایش تعداد تقاضای سفرهای زائران با ناوگان عمومی جاده ای ازطریق سامانه های هوشمند و صورت وضعیت ها ی صادرشده، ناوگان مورد نیاز به مقصد هراستان تأمین می شود.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز، با تأکید بر حضور گشت‌های راهداری در همه محورها به ویژه محورهای منتهی به استان خراسان رضوی، افزود: با بسیج اکیپ های راهداری در همه محورها، تلاش می شود نواقص جاده ای برطرف شده و زائران پیاده و با وسایل نقلیه سفرهای ایمنی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی بارش‌ها در روزهای پایانی هفته جاری در تعدادی از استان ها لازم است، با هماهنگی سازمان هواشناسی، اقدامات پیش‌گیرانه در نقاط پرحادثه انجام شود.

در ادامه این نشست همچنین جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل ونقل خراسان رضوی، گزارشی از اقدامات و تمهیدات انجام شده در خدمت رسانی به زائران حرم رضوی بیان کرد و افزود: با حمایت های معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ازسال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۲۲۵کیلومتر از راه های استان، به ویژه درمحور تهران –مشهد و سبزوار –نیشابور بهسازی شده است.

وی عنوان کرد: با پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی زائران نسبت به سال گذشته، متناسب با سرویس های اعزامی به مشهدمقدس، سرویس های برگشت هم تأمین شده و درصورت لزوم از سرویس های فوق العاده استان های معین به کارگرفته می شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha