۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
ایرادات مصوبه بیمه کارگران ساختمانی رفع شد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

ایرادات مصوبه بیمه کارگران ساختمانی رفع شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از رفع ایراداتی که از سوی شورای نگهبان و شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه بیمه کارگران ساختمانی وارد دانسته شده بود، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین گودرزی در تشریح دستورکار امروز(سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست مصوبه بیمه کارگران ساختمانی(اعاده شده از شورای نگهبان) مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی که هم از سوی این نهاد و هم شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن وارد دانسته شده بود، رفع شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس اصلاحات اعمال شده با افزایش سقف ۲۹/۵ درصد به ۳۰ درصد مجموع عوارض صدور پروانه به عنوان سهم مالک، کارگران تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در صورت عدم تامین منابع لازم جهت گسترش پوشش بیمه‌ای کارگران با تصویب هیات وزیران افزایش مجموع عوارض تا معادل ۴۰ درصد به صورت سالیانه، حداکثر در سقف معادل ۲/۵ درصد بلامانع است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: برای ساخت و ساز در محدوده روستاها و در داخل مجتمع‌های کشاورزی، مناطق آزاد تجاری، صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و مناطق گردشگری با مجوز سازمان‌های متولی معادل ۱۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه به عنوان سهم مالک خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در عین حال در همه موارد یاد شده هم ۷ درصد حق بیمه، سهم بیمه‌شده است و ماخذ کسر حق بیمه از کارگران دارای پروانه مهارت فنی شاغل مستقیم به عنوان سهم کارگر پرداخت می‌شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha