۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
اجازه نمی‌دهیم غلات اوکراینی به بازارمان سرازیر شود
لهستان:

اجازه نمی‌دهیم غلات اوکراینی به بازارمان سرازیر شود

نخست وزیر لهستان پیش از مذاکرات برای تصمیم‌گیری در مورد تمدید یا لغو تحریم‌های اعمال شده بر واردات محصولات کشاورزی اوکراین، اعلام کرد: اجازه نمی‌دهیم غلات اوکراینی به بازار کشورمان سرازیر شود.

به گزارش بازار، ماتئوش موراویتسکی اظهار داشت: منافع کشاورزان لهستانی اولویت اصلی دولت است و اجازه نمی‌دهیم محصولات ارزان اوکراینی بار دیگر صنعت کشاورزی داخلی را مختل کنند.

نخست وزیر لهستان اعلام کرد: اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است که تحریم را حفظ کند یا نه، اما لهستان اجازه نخواهد داد غلات اوکراینی به این کشور سرازیر شود.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه تصمیم مقامات بروکسل چه خواهد بود، ما مرز را باز نخواهیم کرد.

این ممنوعیت‌ها از ۲ ماه مه (۱۲ اردیبهشت) اعمال شده و شامل پنج عضو اتحادیه اروپا واقع در همسایگی اوکراین شامل لهستان، مجارستان، اسلواکی، رومانی و بلغارستان است.

پارلمان اروپا قرار است روز جمعه (۲۴ اردیبهشت) درباره خاتمه دادن به تحریم‌های اعمال شده برای واردات غلات اوکراین بحث کند.

بر اساس این ممنوعیت‌ها، مسئولان ترانزیت محصولات کشاورزی اوکراین می‌توانند چهار محصول از کی‌یف شامل گندم، ذرت، کلزا و آفتابگردان را از طریق پنج کشور اروپای شرقی حمل و نقل کنند اما نمی‌توانند این محصولات را در بازارهای داخلی عرضه کرده یا برای مصارف آتی ذخیره‌سازی کنند.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha