۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
بیش از ۴ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا تابستان آینده وارد مدار می‌شود
رئیس سازمان انرژی تجدیدپذیر و بهره وری انرژی

بیش از ۴ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا تابستان آینده وارد مدار می‌شود

معاون وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی شده تا اوج مصرف برق سال آینده، بیش از ۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و به رفع ناترازی کمک کند.

بازار گروه آب و انرژی: محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی تجدیدپذیر و بهره وری انرژی در جمع خبرنگاران گفت: اهمیت توسعه انرژی تجدید پذیر برای ما واضح است چرا که در حوزه برق ناترازی ویژه‌ای داریم و یک ناترازی دیگر هم در حوزه تامین سوخت نیروگاه‌های برق داریم.

او با اشاره به اهمیت انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: برای رهایی از این وضعیت چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برویم. دولت در شروع به کار اعلام کرد که برنامه ۱۰ هزار مگاواتی در توسعه تجدیدپذیرها دارد که به این جمع بندی رسیدیم اهداف بزرگی را برای این کار باید مشخص کنیم.

او با اشاره به مصوبات جدید در حوزه توسعه نبروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: مصوبه‌ای برای احداث ۳۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر تصویب شده و به زودی مصوبه شورای انرژی برای تعیین تکلیف بخشی از آن اعلام خواهد شد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: برای نیروگاه‌های خود تامین صنایع نیز ۲۸۰۰ مگاوات پروانه صادر شده است. امیدواریم با احتساب سهم صنایع در ایجاد نیروگاه‌ها در پیک سال آینده بیش از ۴ هزار مگاوات نیروگاه وارد مدار کنیم. امیدوار هستیم فضا برای شرکت‌های خصوصی در تجدید پذیرها تسهیل شود و به سمت توسعه در این عرصه پیش برویم.

توکلی مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادهای ساتبا در خصوص روند برگزاری مناقصه نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: پیرو مصوبه شورای اقتصاد که به ساتبا ابلاغ شد تا با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ برای توسعه تجدیدپذیرها تلاش شود، در سفرهای استانی مشخص شد که استاندارها باید ساختگاه‌ها برای ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر را مشخص کنند.

او ادامه داد: تاکنون برای ۸۰ هزار مگاوات ساختگاه معرفی و به منظور اولویت بندی پالایش شده و بر اساس این پالایش، ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار مگاوات ساختگاه را نهایی کردیم که برگزاری مناقصات در همین راستا است. ۴ مرحله مناقصه برگزار شده و بخشی از این ۴ هزار مگاوات تعیین تکلیف شده است. ۹۵۰ مگاوات از ۴هزار مگاوات باقی مانده و مناقصه آن به زودی برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha