۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
قرارداد بزرگترین خرید برق در حوزه تجدیدپذیر امضا شد

قرارداد بزرگترین خرید برق در حوزه تجدیدپذیر امضا شد

قرارداد خرید برق ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک (با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی) با حضور معاون وزیر نیرو در سازمان ساتبا امضا شد.

به گزارش بازار، محمود کمانی معاون وزیر نیرو در مراسم امضا قرارداد خرید برق ۱۵۰۰ مگا وات نیروگاه خورشیدی که در ساتبا برگزار شد گفت: با توجه به ناترازی برق و آلودگی‌های زیست محیطی بهترین راه برای تامین برق، احداث نیروگاه تجدیدپذیر است که دولت سیزدهم نیز به همین منظور برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را به سازمان ساتبا ابلاغ کرد.

وی افزود: در نگاه اول این عدد بزرگ به نظر می‌رسید، اما با گذشت زمان و افزایش تقاضا، نشان داده شد حتی عدد بسیار کمی است. خوشبختانه تاکنون از برنامه ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، ظرفیت ۳۰۵۷ مگاوات برنده در مناقصات داشته‌ایم.

کمانی در خصوص امضای قراردادبا ظرفیت بالغ بر ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از محل ماده ۱۲ بیان کرد: اتفاق بزرگی را رقم زدند و از آن‌ها می‌خواهم این کار را جدی بگیرند تا بتوانیم هرچه سریعتر ناترازی برق را در کشور کاهش دهیم.

شایان ذکر است، در راستای برنامه‌های وزارت نیرو و مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا)، چهار مناقصه عمومی برای سرمایه گذاران حوزه تجدیدپذیر برگزار نمود به طوریکه در مناقصه چهارم ۱۱۷۲ مگاوات برنده اعلام گردید و ظرفیت برندگان را به ۳۰۵۷ مگاوات افزایش داد.

در پی برگزاری این مناقصات روز سه‌شنبه (۲۱ شهریور) مدیران عامل ۱۰ شرکت برای تبادل قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در ساتبا حضور یافته و قرارداد خود را با محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا امضا کردند.

در مجموع بالغ بر ۱۵۰۰ مگاوات قرارداد امضا گردید که بیشترین سهم آن به شرکت پالایش نفت اصفهان به ظرفیت هزار مگاوات اختصاص داشت. این شرکت در مناقصه چهارم در سه ساختگاه به ظرفیت ۲۱۵ مگاوات، ۳۰۰ مگاوات و ۴۸۵ مگاوات برنده مناقصه شده بود.

همچنین اولین شهرداری شرکت کننده در طول چهار مناقصه گذشته قرارداد خود را به ظرفیت ۲ مگاوات امضا کرد که این موضوع بی سابقه بوده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha