۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
ارائه خدمات هوایی به دو هزار و ۸۳۹ پرواز اربعینی
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

ارائه خدمات هوایی به دو هزار و ۸۳۹ پرواز اربعینی

نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از پایان موفق عملیات اربعین در فرودگاه‌های کشور پس از ۲۵ روز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، رضا نخجوانی گفت: در ایام اربعین امسال ۱۳۷ هزار و ۳۵۸ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها در مسیر نجف و بغداد اعزام و پذیرش شدند که در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد ۵۸ درصدی هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها افزود: فرودگاه بین المللی مشهد با میزبانی ۷۲ هزار و ۹۵۰ زائر رتبه نخست بین ۲۲ فرودگاه کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد در ۲۵ روز گذشته میزبان نشست و برخاست ۵۴۱ پرواز بود، گفت: فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز در ایام اربعین هزار و ۷۵۴ پرواز سرویس کنترل ترافیک و ناوبری هوایی دریافت کردند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۷۰ پرواز بیشتر داشت و در نتیجه با رشد ۱۵ درصدی این بخش روبرو بودیم.

نخجوانی افزود: فرودگاه مهرآباد با ۱۵۶ پرواز و ۲۸ هزار و ۷۱۲ مسافر و فرودگاه بین المللی اصفهان با ۱۰۹ پرواز و اعزام و پذیرش ۱۲ هزار و ۴۹۵ مسافر رتبه دوم و سوم را میان ۲۲ فرودگاه معین اربعین کسب کردند.

به گفته وی در عملیات اربعین امسال ۲۲ فرودگاه کشور در مسیر نجف و بغداد به مسافران خدمت رسانی کردند و فرودگاه‌های زاهدان، اهواز، ایلام و آبادان نیز در بخش فرودگاه‌های مرزی خدمات قابل توجهی به زائران اباعبدالله الحسین ع داشتند و این درحالی است که در سال گذشته ۱۹ فرودگاه در مسیر نجف و بغداد میزبان زائران بودند.

نخجوانی افزود: برای خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ساماندهی و اعزام زائران اتباع به ویژه زائران پاکستانی و هندی نیز در این ایام در دستور کار قرار گرفت و ۶ هزار و ۸۰۰ زائر از فرودگاه‌های زاهدان و اهواز برای حضور در عملیات اربعین اعزام جابجا شدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دو فرودگاه ایلام و آبادان به عنوان فرودگاه‌های مرزی به ترتیب با ۳۱۶ و ۴۰۷ پرواز مسافری، امدادی، نظامی و انتظامی به زائران اربعینی خدمت رسانی کردند.

گفتنی است، در عملیات اربعین امسال، فرودگاه‌های مشهد، مهرآباد، اصفهان، شیراز، یزد، کرمان، بندرعباس، اردبیل، تبریز، ارومیه، سمنان، شاهرود، سبزوار، زنجان، اراک، کرمانشاه، ساری، رشت، گرگان، لامرد، خرم آباد، رامسر و آبادان، اهواز، زاهدان و ایلام به عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های امام خمینی، کیش، قشم و پیام به عنوان دیگر فرودگاه‌های اختصاصی میزبان زائران اربعین بودند.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha