۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
مطالبات گندمکاران اردبیلی پرداخت می شود
تا آخر شهریور ماه؛

مطالبات گندمکاران اردبیلی پرداخت می شود

اردبیل- نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل گفت: مطالبات گندمکاران استان تا آخر شهریورماه پرداخت می شود.

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تاکنون ۲۷ هزار و ۱۰ میلیارد تومان مطالبات گندمکاران استان اردبیل پرداخت شده و مابقی مبلغ نیزتا آخر شهریورماه پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۱۶ خردادماه تاکنون ۲۶۸ هزار و ۵۹ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است، تصریح کرد: ارزش گندم خریداری شده بالغ بر ۴۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که بخشی از این مطالبات پرداخت و مابقی نیز تا آخر شهریورماه به حساب کشاورزان واریز می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل گفت: کشاورزانی که تا پنجم تیرماه نسبت به ثبت اطلاعات عرضه محصول خود در سامانه اقدام کرده اند، با نرخ ۱۰۵ هزار تومان بهای گندم خود را دریافت کردند که مابه التفاوت این مبلغ در روزهای آینده به حساب زارعین واریز می شود.

نوبخت افزود: با پیگیری های انجام شده سعی بر این است تا معوقات گندمکاران تا شروع فصل کشت محصول پرداخت شده و این زارعین بتوانند نیازمندی خود را در سال زراعی جدید تأمین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عملیات خرید گندم در روزهای پایانی قرار دارد و پیش بینی بر این است که تا آخر شهریورماه فرآیند خرید توسط غله به پایان رسیده و زمینه برای ثبت دقیق اطلاعات گندم خریداری شده و پرداخت مطالبات آنها انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل بیان کرد: سال زراعی همراه با تنش خشکسالی را شاهد بودیم و به رغم همه شرایط سخت رخ داده در بروز حوادثی همچون سیل، خشکسالی و سایر رخدادهای قهری میزان تولید گندم استان نه تنها کاهش نیافته بلکه با یک رشد مناسبی نیز همراه بوده است.

کد خبر: ۲۴۳٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha