۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
استان مرکزی ۶۵ میلیون دلار پسته به کشوهای خارجی صادر کرده است
طی سال گذشته؛

استان مرکزی ۶۵ میلیون دلار پسته به کشوهای خارجی صادر کرده است

اراک- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: استان مرکزی طی سال گذشته ۶۵ میلیون دلار پسته به کشوهای خارجی صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید جعفری بعد از ظهر یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی، که در استانداری برگزار شد با تاکید بر فعال سازی بخش صادرات استان اظهار داشت: تنها با تحرک بخشی به صادرات می‌توانیم آسیب‌های ناشی از کرونا را جبران کنیم.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه می‌توانیم با انجام اقداماتی در زمینه تسهیل در پایانه‌های صادراتی استان مرکزی مثل گل و گیاهان زینتی و پسته فعالیت‌های چشمگیری را شکل دهیم گفت: برای به بهره برداری رساندن این پایانه‌ها باید به طور جدی ورود کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه برای خارج شدن از حالت تک بازاری، کشورهای اوراسیا ظرفیتی مطلوب برای توسعه در حوزه اقتصادی محسوب می‌شوند، عنوان داشت: باید صادرکنندگان و تشکل‌های اقتصادی استان مرکزی با شیوه‌های ارتباطات تجاری با کشورهای اوراسیا آشنا شوند و از این فرصت بهره ببرند.

وی افزود: استان مرکزی با انعقاد موافقت‌نامه تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای اوراسیا برای تجارت خارجی راه را برای بسیاری از کارهای اقتصادی فراهم کرده است و در این راستا لازم است یادآوری کنیم که طی سال گذشته در استان ۱۲ هزار تن پسته برداشت و هشت هزار تن آن به ارزش ۶۵ میلیون دلار به خارج کشور صادر شد.

کد خبر: ۲۴٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha