۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
نقش سرمایه گذاران فرشته در کشور کانادا چیست ؟

نقش سرمایه گذاران فرشته در کشور کانادا چیست ؟

اگر دنبال دریافت بودجه هستید تا استارتاپ خود در کانادا را شروع کنید، سرمایه گذاران فرشته یا آنجل گزینه خوبی هستند. اما چطور می‌توان به به این گروه ها برای استارتاپ خود دست پیدا کرد؟

به گزارش بازار، اگر دنبال دریافت بودجه هستید تا استارتاپ خود در کانادا را شروع کنید، سرمایه گذاران فرشته یا آنجل گزینه خوبی هستند. اما چطور می‌توان به به این گروه ها  برای استارتاپ خود دست پیدا کرد؟ راه‌های مختلفی برای پیدا کردن سرمایه گذاران فرشته وجود دارد، از شبکه سازی گرفته تا گروه‌های سرمایه گذار فرشته و صندوق‌های سرمایه گذار خطر پذیر.

در این مقاله هر آنچه که باید در مورد سرمایه گذاران فرشته و نحوه پیدا کردن آنها در کانادا بدانید را به شما خواهیم گفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید.

سرمایه گذار فرشته (Angel investor) کیست؟

سرمایه گذار آنجل (Angel investor) که به آن‌ها "فرشته" نیز گفته می‌شود، فرد یا شرکتی است که برای تامین سرمایه اولیه شما جهت راه اندازی یک کسب و کار یا استارت آپ، توانایی مالی خوبی دارد. فرشتگان در ازای سرمایه‌گذاری خود، سهام شرکت را به صورت سهام یا بدهی قابل تبدیل، از شما درخواست می‌کنند.

این افراد گاهی تمام سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا را به شما می‌دهند تا بتوانید شرکت خود را راه اندازی کنید. اغلب سرمایه‌گذاران فرشته، متعهد به حمایت مالی مداوم از شما می‌شوند و با توسعه استارت‌آپ، آن‌ها در دورهای بعدی، دوباره روی پروژه شما سرمایه‌گذاری می‌کنند تا زمانی که کسب و کار شما به سود برسد. این سرمایه گذاران یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی خواهند بود که اقدام به اخذ ویزای استارتاپ کانادا خواهند کرد.

فراموش نکنید فرشتگان به ندرت از روی نوع دوستی، روی پروژه شما سرمایه گذاری می‌کنند و سرمایه‌گذاری آنها هرگز به معنای دادن پول رایگان به شما نیست. بلکه سرمایه گذاران فرشته به دنبال کسب سود از سرمایه‌گذاری خود هستند. از آنجایی که فرشتگان اغلب خیلی زود روی پروژه شما سرمایه گذاری می‌کنند (برخلاف صندوق‌های سرمایه گذاری VC در کانادا)، معمولاً به دنبال بازگشت سرمایه قابل توجهی هستند.

معرفی سرمایه گذاران فرشته در کشور کانادا

برخی از سرمایه گذاران فرشته به صورت گروهی کار می‌کنند. این شیوه مشارکت، سبب می‌شود یک منطقه جغرافیایی بزرگ‌تر را پوشش دهند یا جذب منابع آنها، سرمایه گذاری برای تمرکز بر یک صنعت خاص را، آسان‌تر می‌کند. آن‌ها معمولاً گروه‌هایی تشکیل می‌دهند تا سرمایه‌گذاری و منابع بیشتری برای کسب‌وکارها گردآوری کنند. هر گروه سرمایه گذار فرشته، فرآیند درخواست متفاوتی دارد.

گروه های سرمایه گذار برای ایده  در کانادا

در ادامه به چند گروه برتر سرمایه گذار فرشته (investor Angel) در کانادا اشاره می‌کنیم تا بتوانید با آنها تماس بگیرید.

1. پلتفرم‌های وب سایت

به جز پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی همچون؛ لینکدین، وب‌سایت‌های دیگری نیز وجود دارد که به برقراری ارتباط بین استارت‌آپ‌هایی که نیاز به بودجه دارند و سرمایه‌گذاران فرشته اختصاص داده شده‌اند.

AngelList یا FundingPost مثال‌هایی از این نوع پلتفرم‌ها هستند.

2. تحقیق کنید

وب‌سایت‌هایی همچون؛ Crunchbase و Pitchbook این امکان را به  افراد می‌دهند که به فهرست‌های اصلی سرمایه‌گذاران فرشته دست پیدا کنند و نحوه سرمایه گذاری در استارتاپ ها را مورد بررسی قرار دهند.

به این ترتیب، می‌توانید از طریق فهرست سرمایه‌گذاران، سرمایه گذار برای ایده خود را بررسی کنید، نام افراد یا شرکت‌هایی را جستجو کنید که متناسب با جایگاه، منطقه و شرایط و نیازهای شما هستند. در حالی که Pitchbook شما را ملزم به پرداخت وجه می‌کند، می‌توانید به صورت رایگان به لیستی که توسط Crunchbase تنظیم شده است، دسترسی داشته باشید.

3. انکوباتورها و شتاب دهنده‌های راه اندازی

انکوباتورها و شتاب دهنده‌های استارت‌آپ، سازمان‌هایی هستند که در مراحل اولیه از استارت‌آپ‌ها پشتیبانی به عمل آورده و به آنها خدمات ارائه می‌کنند. در حقیقت از سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها حمایت می‌کنند.

انکوباتورها و شتاب دهنده‌های استارت‌آپ، شبکه گسترده‌ای از مربیان، سرمایه گذاران فرشته و سرمایه گذار خطر پذیر را در اختیار دارند. هنگامی که از خدمات آنها استفاده می‌کنید، اغلب شما را با این سرمایه گذاران و شبکه‌های دیگری که ممکن است منجر به سوددهی کسب و کارتان شوند، لینک می‌دهند. آنها همچنین از سایر افراد دارای مشاغل محلی و متخصصان حرفه‌ای برای این کار کمک می‌گیرند.

نقش سرمایه گذاران فرشته در کشور کانادا چیست ؟

وب سایت های برتر گروه سرمایه گذار فرشته

در زیر به 8 وب سایت برتر گروه سرمایه گذار فرشته (investor Angel که می‌توانید از آنها برای ارتباط با سرمایه گذاران فرشته استفاده کنید، اشاره می‌کنیم. اگر هیچ آشنایی در کانادا ندارید، نگران نباشید. اینترنت، آشنا و دوست شماست!

1. شبکه فرشته پایتخت

Capital Angel Network یک گروه سرمایه گذار فرشته است که در اُتاوا واقع شده و از سرمایه گذاری در استارتاپ ها حمایت به عمل می‌آورد. این شبکه بیش از 50 سرمایه گذار دارد. از زمان آغاز به کار آن در سال 2009، این شبکه در بیش از 60 استارتاپ به مبلغ 20 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

2. GreenSky Capital

GreenSky Capital از شرکت‌های سرمایه گذار برای ایده به شمار می‌رود که در استارتاپ‌ها در فضای B2B در انتاریو سرمایه گذاری می‌کند. از زمان آغاز به کار در سال 2010، این صندوق در 28 دور جمع آوری کمک مالی به مبلغ 50 میلیون دلار شرکت کرده است.

3. سرمایه گذاران فرشته یورک

York Angel Investors یک گروه سرمایه گذار فرشته است که به استارت آپ‌ها در انتاریو اختصاص دارد. آنها تا به امروز بیش از 100 سرمایه گذار فرشته را شناسایی کرده‌اند و از زمان آغاز به کار خود در سال 2010، بیش از 34 میلیون دلار در بیش از 300 استارتاپ سرمایه گذاری داشته‌اند و حامی سرمایه گذاری در استارتاپ ها بوده‌اند.

4. شبکه مثلث طلایی

شبکه فرشته مثلث طلایی یکی از شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ به شمار می‌رود که کلیه استارتاپ‌های نیازمند کمک مالی کانادا را حمایت می‌کند. از زمان آغاز به کار این شبکه در سال 2009، بیش از 40 میلیون دلار در 80 شرکت سرمایه گذاری کرده است.

5. فرشته یک

Angel One یک گروه سرمایه گذار فرشته است که در سال 2012 تاسیس شد. از سال 2012، آنها 25 میلیون دلار در بیش از 137 سرمایه گذاری کرده‌اند و حمایتگر سرمایه گذاری در استارتاپ ها هستند.

6. شبکه فرشته منطقه پیتربورو

شبکه فرشته منطقه Peterborough از شرکت‌های سرمایه گذار برای ایده است که برای حمایت از استارت‌آپ‌های مستقر در پیتربورو در سال 2008 تاسیس شد. تمرکز آنها بر روی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، فناوری پزشکی، Cleantech، بیوتکنولوژی و صنایع علوم زندگی است.

نقش سرمایه گذاران فرشته در کشور کانادا چیست ؟

7. شبکه فرشتگان جرقه

Spark Angel Network یک گروه سرمایه گذار فرشته و از شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ است که به استارتاپ‌های مستقر در انتاریو اختصاص دارد. تا به امروز، بیش از 50 سرمایه گذار فرشته را در اختیار دارد. این شبکه از زمان آغاز به کار خود در سال 2012، در 74 شرکت به مبلغ 12 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

8. فرشتگان برگ افرا

Maple Leaf Angels یک گروه سرمایه‌گذار فرشته است که بر تمام استارت‌آپ‌هایی که تازه کار خود را در کانادا آغاز کرده‌اند، تمرکز دارد. از سال 2007، اعضای آنها بیش از 41 میلیون دلار در 92 شرکت سرمایه گذاری کرده‌اند.

کد خبر: ۲۴۲٬۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha