۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
رونمایی قراردادهای واگذاری دانش‌های فنی تولید کاتالیست در بندرامام خمینی(ره)
با حضور «سورنا ستاری» صورت گرفت؛

رونمایی قراردادهای واگذاری دانش‌های فنی تولید کاتالیست در بندرامام خمینی(ره)

بندر امام خمینی(ره) - با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مسئولان استانی از قراردادهای واگذاری دانش‌های فنی تولید کاتالیست در بندر امام خمینی(ره) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار تحلیل بازار، صبح سه شنبه با حضور «سورنا ستاری» و مسئولان استان خوزستان از قراردادهای واگذاری دانش‌های فنی تولید کاتالیست در بندر امام خمینی(ره) رونمایی شد.

ساخت و راه‌اندازی واحد شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ظرفیت ۱۸ تن اتیلن اکساید در سال است.

خوراک آن ۴۴ تن اکسیژن در سال و ۱۱۲ تن اتیلن در سال کاربرد تست کاتالیست های ساخته شده داخلی است، کسب دانش فنی فرآیند اتیلن اکساید تست اکتیویتور استفاده شده در سیستم جذب دی اکسید کربن در واحدهای اتیلن اکساید است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در جریان سفر به ماهشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در مرحله‌ای قرار گرفته است که طراحی‌ها و حتی لایسنس پروژه‌ها نیز توسط خودمان انجام شده است.

وی در همین خصوص افزود: این بخشی است که در حوزه دانش‌بنیان بر آن تاکید شده است.

معاون علمی و فن آوری رییس جمهور تاکید کرد: بخشی از افتتاحیه‌های امروز مربوط به افتتاح کارخانه PBR با ظرفیت ۵۵ هزار تنی است و بخشی دیگر مربوط به ۹ کاتالیستی است که با کمک مرکز تحقیقات پتروشیمی و بخش خصوصی، تجاری‌سازی شدند.

ستاری تاکید کرد: حوزه کاتالیست‌ها جزو حوزه‌هایی است که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه آن به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین در صنعت نفت و گاز بسیاری از کاتالیست‌ها در داخل کشور تولید می‌شوند.

کد خبر: ۲٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha