۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
ورود کامیونت باراد تا پایان سال به ناوگان حمل‌ و نقل کالای کشور

ورود کامیونت باراد تا پایان سال به ناوگان حمل‌ و نقل کالای کشور

­مدیر طرح کامیونت باراد گفت: این خودرو با رعایت استانداردهای ۸۵ گانه تا پایان سال وارد ناوگان حمل و نقل کشور می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، فرهاد محمدی مدیر طرح کامیونت باراد گفت: کامیونت‌های باراد در چهار مدل ۵.۵ تُن، ۶ تُن خواب‌دار و بدون خواب و همچنین ۹.۵ تُن خواب‌دار با ظرفیت حمل بار ۲ هزار، ۲ هزار و ۸۰۰ و ۶ هزار کیلوگرم منطبق با استانداردهای الزامی ۸۵ گانه سازمان ملی استاندارد به بازار معرفی شده است.

وی با اشاره به ارائه مدل‌های مختلف کامیونت باراد در آینده‌ای نزدیک افزود: مدل ۵.۵ تُن این خودرو با پیشرانه دیزلی ۳ لیتری Nissan برای استفاده در محیط شهری مناسب است. همچنین کامیونت باراد ۶ تُن در دو مدل کابین راننده "دارای فضای خواب" و "بدون فضای خواب" طراحی شده، ضمن اینکه با توجه به امکان استفاده از این دو مدل برای رانندگان دارای گواهینامه رانندگی پایه دو، بهره برداری از کاربری‌های شهری و بین‌شهری، برای همه رانندگان مهیا می‌شود؛ مدل ۹.۵ تُن کامیونت باراد در مقایسه با دو مدل ۶ تُن، با ظرفیت حمل بیشتر و فضای بار بزرگ‌تر طراحی و تولید شده است.

مدیر طرح کامیونت باراد در ادامه درباره موتور دیزلی دو مدل ۶ تُن و ۹.۵ تُن این محصول اضافه کرد: با بررسی فرآیند خدمات پس از فروش و عملکرد مناسب، این مدل‌ها با موتور خوش‌نام Cummins با حجم ۳ هزار و ۸۰۰ سی‌سی مجهز و عرضه می‌شود.

محمدی با اشاره به زمان عرضه این محصولات به بازار گفت: باتوجه به روند تأمین و تولید محصول جدید شرکت زامیاد، امید است تا پایان سال شاهد حضور کامیونت باراد در سیستم حمل‌ونقل کالای کشور باشیم.

وی با برشمردن امکانات ایمنی و فنی کامیونت باراد افزود: این محصول با قابلیت‌هایی همچون سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته - رادار (AEBS)، سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، ترمز دستی بادی، ترمز اگزوز، صندلی پنوماتیک راننده با قابلیت تنظیم دستی در شش جهت، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‌های کنترلی مولتی مدیا (مانیتور رنگی با قابلیت پخش فایل‌های چندرسانه ای)، کروز کنترل، ال سی دی ۱۰ اینچی و جلوآمپر دیجیتال، صندلی وسط تاشو، چراغ رانندگی در روز و نورخودکار (اتولایت) عرضه می‌شود.

گفتنی است، کامیونت سبک باراد محصول جدید شرکت زامیاد برای نخستین‌بار در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد معرفی و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

کامیونت‌ها، ماشین‌های سنگینی به حساب می‌آیند که از لحاظ اندازه از کامیون کوچک‌تر از وانت بزرگ‌تر هستند. کامیونت‌ها وسیله مناسبی برای حمل‌ونقل کردن وسایل به‌حساب می‌آیند و به‌طورمعمول ۴ تا ۶ چرخ دارند و ظرفیت باری که می‌توانند حمل کنند ۱ تا ۱۲ تن است.
نخستین کامیون دنیا در سال ۱۸۹۶ توسط گوتلیب دایملر آلمانی ساخته شد و دایملر آگ، تاتا موتورز، دانگ فنگ، نویستار اینترنشنال، گروه ولوو، هینو موتورز، پکار (داف)، IVECO و اسکانیا ۱۰ تولیدکننده بزرگ ماشین سنگین در جهان هستند.

شرکت زامیاد در سال ۱۳۴۲ به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای باری و تجاری فعالیت خود را آغاز کرد. هم اکنون انواع کامیون، کامیونت وکشنده و دیگر خودروهای سنگین باری و تجاری توسط چند خودروساز داخلی تولید و عرضه می‌شود.

کد خبر: ۲۴۲٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha