۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
قیمت لباس فرم مدارس اعلام شد

قیمت لباس فرم مدارس اعلام شد

رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران گفت: لباس دوره متوسطه بدون گلدوزی ۹۳۷ هزار تومان است که با ۱۰ درصد نوسان مواد اولیه تا یک میلیون تومان هم می‌رسد.

به گزارش بازار، لباس فرم مدارس و تهیه آن همواره پیش از آغاز سال تحصیلی ذهن خانواده‌هایی را که فرزند محصل دارند؛ به خود مشغول می‌کند.

از طرفی نرخ لباس‌های فرم گاهی بدون نظارت مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌ها قیمت گذاری می‌شود و از طرف دیگر گاهی مدارس خانواده‌ها را ملزم به خرید لباس فرم از یک فروشگاه و تولیدی خاص می‌کنند.

اکبر صدقی رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران با تاکید بر اینکه قیمت لباس فرم مدارس باید توسط صنف اعلام شود؛ گفت: با نشست‌هایی که برگزار شد لباس فرم برای مقاطع اول تا سوم ابتدایی با گلدوزی ۴۲۱ تا ۴۶۵ هزار تومان و برای مقاطع چهارم تا ششم ۴۴۴ تا ۴۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

صدقی با تاکید بر اینکه کسی حق فروش لباس‌های فرم با قیمتی بالاتر از ۴۹۰ هزار تومان را ندارد؛ گفت: این قیمت هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف کننده است.

صدقی در خصوص قیمت لباس‌های فرم مقطع متوسطه هم گفت: لباس دوره متوسطه بدون گلدوزی ۹۳۷ هزار تومان است که با ۱۰ درصد نوسان مواد اولیه تا یک میلیون تومان هم می‌رسد. همچنین پیراهن و شلوار کتان پسرانه دوره متوسطه ۶۶۱ هزار تومان اعلام شده است.

وی در خصوص این مطلب که چرا قیمت لباس‌های فرم متفاوت است؛ گفت: با اینکه عمدتاً پارچه‌های استفاده شده ایرانی هستند اما قیمت مواد اولیه ثابت نیست. اختلاف قیمت‌ها هم ناشی از همین تغییر قیمت‌ها است.

صدقی در خصوص گرانفروشی های موجود هم گفت: اعلام کردیم که قیمت لباس‌های فرم باید توسط صنف اعلام شود زیرا در این موضوع همه چیز مورد آنالیز قرار گرفته است؛ لذا قیمت بالاتر باید به اولیا عودت داده شود و به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

به صورت کلی و بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت هر متر پارچه برای تهیه لباس‌های فرم برابر با ۱۲۰,۰۰۰ تومان است؛ به این مبلغ باید دستمزد عوامل تولید نیز اضافه کرد که در هر منطقه و شهرستان متفاوت است. لذا علاوه بر جنس، طراحی و تعداد لباس‌های فرم تولید شده، بند و هزینه‌های خیاطی در هر منطقه هم بر قیمت لباس‌های فرم اثر گذار هستند.

با این حال صربح امروز رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران تاکید کرد که حتی برای مدارس غیر انتفاعی در مناطق شمالی تهران هم نباید برای تهیه لباس فرم بالاتر از یک میلیون تومان هزینه کرد.

کد خبر: ۲۴۲٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha