۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
۲۴۷ قانون نامعتبر در حوزه صنعت منسوخ شد
با موافقت نمایندگان؛

۲۴۷ قانون نامعتبر در حوزه صنعت منسوخ شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت برای منسوخ شدن رأی موافق دادند.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۰ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت با کلیات آن با ۱۵۰ رأی موافق، صفر رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علیرضا سلیمی در توضیح این گزارش گفت: بسیاری از احکام به صورت موردی و شخصی به قانون تبدیل شده است به طور مثال در سال ۱۳۰۳ قانون استخدام برای یک تبعه آلمانی تصویب شد همچنین در سال ۱۳۰۴ با مصوبه مجلس به یک فرد امتیاز کمیساری داده شد از این رو لازم است قوانین که سطح پایینی دارد منسوخ شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احکام نامعتبر و قوانینی که زمان آن گذشته است برای مردم ایجاد مشکل و چالش می کند و بروکراسی اداری را پیچیده تر خواهد کرد، کمیسیون صنایع فهرستی از قوانین نامعتبر ارائه کرده، انتظار می رود با رأی بالا نسبت به تنقیح آن اقدام شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کمیسیون صنایع برای تنقیح قوانینی که تاریخ اجرای آن ها گذشته است از موافق و مخالف درخواست کرد اظهارنظر نداشته باشند.

همچنین نمایندگان با جزئیات گزارش کمیسیون صنایع در این زمینه با ۱۵۲ رأی موافق، صفر رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع و مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براین اساس از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، احکام قانونی مذکور، منسوخ اعلام می‌گردد.

کد خبر: ۲۴۲٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha