۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
استفاده از مشاور خارجی برای توسعه صادرات در مازندران
رئیس خانه صمت مازندران عنوان کرد؛

استفاده از مشاور خارجی برای توسعه صادرات در مازندران

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران استفاده از مشاور خارجی را برای توسعه صادرات در استان لازم دانست.

مجتبی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه افزایش آمار صادراتی استان باید از دو جهت مورد بررسی قرار گیرد، گفت: یکی از بحث‌ها مسائل گمرکی بوده و ممکن است برخی از کالاهای صادراتی در گمرک استان ثبت نشود.

رضوی با بیان این که برخی کالاهای دیگر استان‌ها نیز از طریق مازندران صادر می‌شود، گفت: به عنوان نمونه کاشی یزد از مازندران صادر می‌شود.

وی راه اندازی پنجره واحد و مدیریت یکپارچه را در حوزه صادرات موثر خواند و گفت: افزایش صادرات واقعی زمانی احساس می‌شود که حجم صادرات و واحدهای درگیر کار صادراتی زیاد باشد و در سال جاری بیش از ۲۰ تا ۲۵ واحد تولیدی و صنعتی استان اقدام به صادرات ۱۲۵ میلیون دلاری کرده‌ اند.

وی از مذاکره با شرکت روسی برای صادرات کالا خبر داد و گفت: از این پس یکی از محصولات کارخانه به ارزش یک میلیون دلار به روسیه صادر می‌ شود.

رضوی نقش بازاریابی را برای توسعه صادرات مهم خواند و گفت: واحدهای زیادی در مازندران فعال است و این کارخانه‌ها استعداد صادرات را دارا هستند.

وی استفاده از مشاور خارجی را برای توسعه صادرات الزامی دانست و گفت: همان گونه که در فوتبال مربی خارجی داریم لازم است در صادرات نیز از مشاور خارجی استفاده کنیم تا مسائل فراروی صادرات را عارضه یابی کنیم.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha