۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
رئیس مجلس به ماجرای معدن رزمجاه ورود کرد

رئیس مجلس به ماجرای معدن رزمجاه ورود کرد

دامغان- محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی دستوری خواستار رسیدگی به ماجرای انفجار معدن رزمجاه غربی در طزره شد.

به گزارش خبرنگار بازار، یک هفته پس از حادثه دلخراش جان باختن شش معدنچی در طزره دامغان که بدترین حادثه معدنی استان سمنان محسوب می شود، محمد باقر قالیباف رئیس قوه مقننه نیز به این ماجرا ورود کرد.

پیش از این وزیر کشور، قوه قضائیه، دادستان کل کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان سمنان، وزارت صمت و تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز به این موضوع ورود کرده تا ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهند.

حالا اما رئیس مجلس در ابلاغی خواستار رسیدگی به موضوع و عدم تکرار این دست حوادث شده است.

قالیباف در نطق امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت به خانواده کارگران معدنچی درگذشته اعلام کرد: به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ماموریت می دهم تا علل وقوع این حادثه را به سرعت و با توجه ویژه به قصور و تقصیرات احتمالی به خصوص تامین تجهیزات لازم برای جلوگیری از حوادث این چنینی و با عنایت به اظهارات سایر کارگران و شاهدان عینی بررسی کند و گزارش آن را با فوریت در صحن اعلام نماید.

رئیس مجلس در ادامه بیان کرد: این ضایعه تاسف بار باید تبدیل به فرصتی شود تا به امنیت کارگران زحمتکش و مظلوم معادن به صورت عملی توجه شود.

در تحقیقات اولیه مشخص شده که کیسه های گاز متان محبوس در لابلای سنگ های زغال سبب انفجار و جان باختن شش کارگر شده است اما نمی توان منکر قدیمی بودن تجهیزات و مشکلات معادن نیز شد. از سال ۹۷ تاکنون ۹ نفر از معدنچیان تنها در معادن طزره جان خود را از دست دادند.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha