۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کاهش ۳۶ درصدی مصرف بنزین در اصفهان
معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان خبر داد

کاهش ۳۶ درصدی مصرف بنزین در اصفهان

اصفهان - معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از کاهش ۳۶ درصدی مصرف بنزین در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد.

ساسان تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار  بازار با بیان اینکه مصرف بنزین در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ۹۹ نسبت به مدت مشابه ۹۸ کاهش ۳۶ درصدی را تجربه کرده است، گفت: مصرف بنزین در فروردین ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد و اردیبهشت سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. بنابراین مصرف بنزین در بازه زمانی فروردین و اردیبهشت ۹۹ نسبت به مشابه سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته است.

معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان علت این کاهش مصرف را نیز، مراجعه کمتر مردم به جایگاه‌های سوخت به دلیل شیوه بیماری کرونا و کاهش چشمگیر مسافرت‌ها در آستان عنوان کرد.

تیموری درباره تغییرات مصرف CNG در استان نیز گفت: در حال حاضر مصرف گاز مایع در اصفهان با بیش از ۱۶۰ جایگاه CNG و با ۳۰۰ جایگاه سوخت، در فروردین ماه ۹۹ نسبت به  مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این کاهش ۲۰ درصدی مصرف در حالی در فروردین‌ماه رخ داد که مصرف این سوخت در اردیبهشت ماه همین سال افزایش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در مجموع در بازه زمانی دو ماهه فروردین و اردیبهشت ۹۹ مصرف این سوخت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش هشت درصدی را نشان می‌هد که عمدتا به دلیل مراجعه کمتر همشهریان به دلیل شیوع بیماری کرونا بوده است.

معاون فنی عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان درباره تغییرات مصرف نفت گاز (گازوئیل) نیز اظهار کرد: بر اساس آمار موجود، مصرف این سوخت در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۴٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha