۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳
سرمایه گذاری در توتون افزایش یابد | نیاز به توسعه زیرساخت‌های صنعتی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران:

سرمایه گذاری در توتون افزایش یابد | نیاز به توسعه زیرساخت‌های صنعتی

گرگان- هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران درباره اهمیت کشت توتون گفت: باتوجه به اینکه کشت این محصول اشتغالزایی مناسبی دارد، باید سرمایه گذاری را در این حوزه افزایش دهیم.

سید هامان هاشمی از برگزاری دومین نشست میز ملی توتون به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان خبرداد و اظهار کرد: باید برای پیشبرد اهداف توسعه کشت توتون در کشور کارگروه تخصصی ذل میز توتون تشکیل شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی ذیل میز ملی توتون می توان چالش های کشت این محصول را شناسایی و برای رفع آن راه حلی مناسب پیدا کرد.

هاشمی با بیان این موضوع که توسعه کشت توتون از اهمیت ویژه ای برخوردار است، یادآورشد: باتوجه به اینکه کشت این محصول اشتغالزایی مناسبی دارد، باید سرمایه گذاری را در این حوزه افزایش دهیم.

به گفته رئیس کمیسیون کشارزی اتاق بازرگانی گرگان، یکی از عواملی که مانع اصلی کشت توتون در کشور بوده عدم نظارت درست دستگاه های دولتی بر اجرای دستورالعمل های ابلاغی است.

وی با اشاره به این موضوع که توتون محصولی صنعتی و دارویی است، خاطرنشان کرد: عدم رفع مشکلات، باعث کاهش سطح زیرکشت این محصول مهم شده است.

هاشمی ادامه داد: قیمت گذاری نامتعارف با توجه به هزینه های تولید، انگیزه کشاورز را برای ادامه و توسعه کشت توتون از بین برده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اضافه کرد: یکی دیگر از چالش های کشت توتون در کشور و گلستان، نبود بذور مناسب با شرایط اقلیمی منطقه است.

وی با بیان اینکه باید معضلات توسعه کشت توتون در سطح ملی حل شود، بیان کرد: حل چالش های توتون به صورت بخشی فایده ندارد و باید در سطح کشوری مطالبه و پیگیری شود.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های لازم جهت توسعه کشت توتون در استانهایی که مستعد این کشت فراهم شود تا سرنوشت این محصول صنعتی به سرگذشت پنبه در کشور دچار نشود.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha