۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
رطوبت pvc های پتروشیمی آبادان به ۰.۳ درصد کاهش یافت| توزیع محصولات استاندارد حداکثر از دو هفته آینده
مدیرعامل پتروشیمی آبادان در گفتگو با بازار:

رطوبت pvc های پتروشیمی آبادان به ۰.۳ درصد کاهش یافت| توزیع محصولات استاندارد حداکثر از دو هفته آینده

بچاری مدیرعامل پتروشیمی آبادان با بیان اینکه بعد از ۷ سال بالاخره اورهال این واحد پتروشیمی انجام شد، گفت: حالا دیگر رطوبت pvc های تولیدی به ۰.۳ درصد کاهش یافته که از مقدار مجاز ۰.۷ درصدی هم کمتر است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مشکل رطوبت بالای پی وی سی های تولیدی پتروشیمی آبادان که کارش به سازمان استاندارد هم کشیده بود، به زودی رفع خواهد شد. امید بچاری مدیرعامل پتروشیمی آبادان دلیل اصلی کیفیت پایین محصولات را در عدم تعمیرات و نوسازی این واحد پتروشیمی می داند، به بازار می گوید، بعد از ۷ سال این واحد پتروشیمی را اورهال کرده و مشکلاتی که در پیش از این در روند تولید محصولات وجود داشت، برطرف خواهد شد.

بر اساس استانداردهای تعیین شده مقدار رطوبت pvc باید ۰.۷ درصد باشد، اما با تغییراتی که انجام شده مقدار رطوبت محصولات تولید شده در این واحد حالا به ۰.۳ درصد رسیده است

او ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در بخش خنک کننده پتروشیمی آبادان صورت گرفته دیگر مشکلی در تولید و کیفیت محصولات پی وی سی وجود نخواهد داشت و رطوبت pvc های تولید شده در این واحد مطابق با استاندارد تعیین شده و حتی کمتر از آن خواهد بود.

او با بیان اینکه بر اساس استانداردهای تعیین شده مقدار رطوبت pvc باید ۰.۷ درصد باشد، ادامه داد: با تغییراتی که انجام شده مقدار رطوبت محصولات تولید شده در این واحد حالا به ۰.۳ درصد رسیده است. به عبارت دیگر محصولی حتی با کیفیتی بالاتر از استاندارد تعیین شده در اختیار مشتریان خود قرار خواهیم داد.

پرونده عرضه pvc های غیر استاندارد بسته می شود

در این میان اما مشتریان نگران این هستند که به بهانه موجودی انبارها تا زمان رسیدن کالاهای با استاندارد بالا به دست آنها بازهم چند ماهی زمان ببرد و چالش های فعالین صنعت پلیمر همچنان ادامه داشته باشد. اما مدیرعامل پتروشیمی آبادان می گوید که عرضه محصولات با رطوبت استاندارد شروع شده است. به طوری که در عرضه ای که در شنبه این هفته صورت گرفت، ۲۸۰ تن از محصولات ما در بورس خریداری شد. حالا این مشتریان باید تکمیل وجه کنند تا pvc ها با کیفیت جدید در اختیار آنها قرار گیرد.

در جلسه ای که حدود یک ماه پیش در شرکت مادر تخصصی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد، قول دادیم که مشکل رطوبت و کیفیت محصولات را ظرف دو ماه آینده حل شود. این وعده حالا محقق شده و حداکثر از دو هفته آینده دیگر مشکلی در زمینه رطوبت بالای محصولات وجود نخواهد داشت

او همچنین در پاسخ به این سوال که حداکثر از چه تاریخی دیگر pvc با رطوبت بالا در بازار عرضه نخواهد شد، گفت: در جلسه ای که حدود یک ماه پیش در شرکت مادر تخصصی صنایع پتروشیمی ایران برگزار شد، قول دادیم که مشکل رطوبت و کیفیت محصولات را ظرف دو ماه آینده حل شود. این وعده حالا محقق شده و حداکثر از دو هفته آینده دیگر مشکلی در زمینه رطوبت بالای محصولات وجود نخواهد داشت.

مشکل بسته بندی محصولات پتروشیمی آبادان رفع می شود؟

اما بسته بندی نامناسب از دیگر انتقادات فعالین صنعت پلیمر به محصولات تولید شده در پتروشیمی آبادان بود. حدادی نایب رییس انجمن پلیمر تهران پیشتر در گفتگو با بازار گفته بود که کیفیت پایین بسته بندی نه تنها خسارت مالی شدیدی را به فعالین این صنعت وارد می کند، بلکه در برخی موارد حتی سلامت و جان فعالین این صنعت را هم تهدید می کند.

مشکلی که آقای مدیرعامل هم آن را قبول داشته و البته از حل آن خبر می دهد. او در ادامه می افزاید: متاسفانه شرکتی که کاغذ های بسته بندی را از آن تهیه می کردیم، کاغذ با کیفیت مناسب در اختیار ما قرار نمی داد و همین مساله باعث شده بود که کیفیت بسته بندی محصولات ما به شدت افت کند. البته این مشکل را هم حل کرده و محصولات تولیدی این واحد بعد از این در شرایط خوبی بسته بندی خواهند شد. ضمن اینکه پالت ها را از چوبی پلاستیکی(پلی اتیلن) تبدیل کرده ایم.

کد خبر: ۲۴۲٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha