۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
در آلایندگی دنیا سهم قاره آفریقا چهار و سهم کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد است
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

در آلایندگی دنیا سهم قاره آفریقا چهار و سهم کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد است

وزیر محیط زیست کنگو گفت: تمایل داریم از تجربیات ایران برای مدیریت پسماندها در مناطق جنگلی و پسماندهای پلاستیکی استفاده کنیم.

به گزارش بازار، در حاشیه دومین روز از برگزاری اجلاس مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان با اوا بازایبا، وزیر محیط زیست جمهوری دموکراتیک کنگو دیدار و گفتگو کرد.

سلاجقه در این دیدار کنگو را کشوری سرشار از منابع طبیعی با حیات وحش غنی دانست و گفت: سهم قاره آفریقا در آلایندگی دنیا تنها چهار درصد است؛ اما کشورهای توسعه یافته ۸۰ درصد آلایندگی دنیا را تولید می‌کنند.

وی تأکید کرد: وقت آن است که کشورهای توسعه یافته، خسارت منابع طبیعی، محیط زیست و جان و مال انسان‌ها را بپردازند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: همانطور که رئیس جمهور ایران نیز در روز اول اجلاس اشاره کردند، موضوع ایجاد صندوق بین‌المللی گرد و غبار برای حمایت و پشتیبانی بسیار مهم است و امیدواریم کشورها در راه رسیدن به این موضوع با یکدیگر همگرایی داشته باشند.

سلاجقه یادآور شد: نتیجه این اجلاس باید الزام‌آور باشد، چرا که مردم می‌خواهند بعد از برگزاری اجلاس‌های مختلف، شاهد گشایشی در موضوع گرد و غبار جهانی باشند.

وی در پایان برای همکاری با کشور کنگو در زمینه‌ محافظت از جنگل‌ها، مدیریت منابع آبی، کاهش آتش سوزی‌های جنگلی، مدیریت حیات وحش و مدیریت پوشش گیاهی اعلام آمادگی کرد.

وزیر محیط زیست کشور کنگو نیز ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران بابت برگزاری این اجلاس گفت: در سال‌های اخیر بر اثر خشکسالی و تغییر اقلیم، توفان‌های گرد و غبار شدت زیادی یافته است و باید همه با هم برای جنگی تمام عیار با گرد و غبار آماده شویم.

اوا بازایبا به منابع جنگلی موجود در کنگو اشاره و تأکید کرد: ما می‌خواهیم به بهترین شکل از این عرصه‌های طبیعی حمایت کنیم.

وی افزود: در کشور ما مشکل پسماند وجود دارد و تمایل داریم از تجربیات ایران برای مدیریت پسماندها در مناطق جنگلی، به خصوص پسماندهای پلاستیکی استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۴۲٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha