۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
نشست گروه ۲۰ در هند با واگذاری ریاست به برزیل به پایان رسید

نشست گروه ۲۰ در هند با واگذاری ریاست به برزیل به پایان رسید

ریاست دوره‌ای هند بر گروه ۲۰، با واگذاری ریاست دوره آینده به برزیل، به پایان رسید.

به گزارش بازار، نشست گروه ۲۰ در دهلی نو، ظهر امروز به پایان رسید و در جلسه پایانی، نخست وزیر هند، ریاست دوره‌ای این گروه را به برزیل واگذار کرد، برزیل از اول دسامبر (مهر ماه) سال جاری میلادی به طور رسمی ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را بر عهده خواهد گرفت.

مودی، با اعلام پایان جلسه، چکش چوبی نمادین گروه ۲۰ را به لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل تحویل داد و داسیلوا هند را به دلیل توجه عمیق به به موضوعات مربوط به منافع اقتصادهای نوظهور ستایش کرد.

لولا داسیلوا در این مراسم به مودی تبریک گفت و از تلاش‌های هند برای ارائه موضوعات مورد علاقه اقتصادهای نوظهور تشکر کرد. وی همچنین همه جانبه بودن اجتماعی، مبارزه با گرسنگی، انتقال انرژی و توسعه پایدار را به عنوان اولویت های گروه ۲۰ در دوره آینده برشمرد.

او گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد به کشورهای در حال توسعه جدید به عنوان اعضای دائمی و غیردائم برای بازیابی قدرت سیاسی نیاز دارد ون ما خواهان حضور بیشتر کشورهای در حال ظهور در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هستیم.

مودی به گروه ۲۰ یک جلسه مجازی را برای اواخر نوامبر (آبان) پیشنهاد کرد تا پیشنهادات و تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران را بررسی کند، ریاست هند بر گروه ۲۰ رسما تا ۳۰ نوامبر ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر هند در سخنان پایانی خود در نشست پایانی اجلاس دو روزه گروه ۲۰ در دهلی نو خطاب به سران کشورها گفت: در دو روز گذشته نظرات، پیشنهادات و پیشنهادات خود را مطرح کرده اید این مسئولیت ماست پیشنهاداتی که ارائه شده است به دقت بررسی شود تا بدانیم چگونه می توان آنها را به عمل رساند.

مودی گفت: پیشنهاد من این است که جلسه دیگری از گروه ۲۰ را تقریباً در پایان نوامبر برگزار کنیم. در آن جلسه می توانیم مواردی را که در این اجلاس بر سر آن توافق شده است، بررسی کنیم. تیم جزئیات آن را به اشتراک خواهند گذاشت.

مودی در پایان با اعلام خاتمه یافتن جلسه یا یک نیایش به زبان سانسکریت برای دعا برای امید و صلح در سراسر جهان، نشست را به پایان برد.

کد خبر: ۲۴۲٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha