۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
۵۴ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است

۵۴ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است

درحال حاضر با وجود ۲۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۶ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۵۴ درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش بازار، گزارش تازه سازمان جهانی هواشناسی، ایران را جزو ۲۵ کشور با تنش بسیار بالای آبی معرفی کرده و جایگاه کشورمان از این نظر را چهاردهم اعلام کرده است.

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور نیز در هفته‌های اخیر اذعان کرد که ۲۶۹ شهر دارای دچار تنش آبی هستند و با وجود تلاش مستمر برای کاهش تعداد شهرهای دارای تنش آبی کاهش بارش‌ها این تلاش‌ها را کُندتر می‌کند.

اکنون تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور هم نشان می‌دهد از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۱ شهریور ماه امسال میزان پرشدگی سدهای کشور به ۴۷ درصد رسیده که این میزان در هفته منتهی به ۱۸ شهریور با کاهش یک‌درصدی به ۴۶ درصد افت کرد.

حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ شهریور به ۲۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب رسید.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدها ۱۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۱) تا ۱۸ شهریور به عدد ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که با رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه است.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب ورودی به سدها ۳۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون مترمکعب بوده است

حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ شهریور ۳۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده است که در سال آبی گذشته این میزان ۲۹ میلیارد و ۷۸۰ میلیون مترمکعب بود که رشد ۱۸درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۴۲٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha