۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
احیای پروژه ملی ایران ال‌ان‌جی در دولت سیزدهم
رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت عنوان کرد

احیای پروژه ملی ایران ال‌ان‌جی در دولت سیزدهم

رئیس هیات‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: طرح ملی و راهبردی کارخانه مایع‌سازی گاز که بیش از یک دهه راکد مانده بود، در دو سال گذشته فعال شد و در تقویم پروژه‌های در دست اجرا قرار گرفت.

به گزارش بازار، عبدالحسین بیات در پنجاه‌وششمین شورای عالی پروژه‌ها گفت: یکی از طرح‌های ملی و راهبردی کشور و صنعت نفت که بیش از یک دهه راکد مانده بود خوشبختانه در دو سال گذشته در چرخه احیا و پیشرفت قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدید اسفندماه پارسال رئیس‌جمهوری از این طرح افزود: با حمایت‌های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران محل تأمین خوراک این طرح ملی تعیین شده است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی در پروژه ایران ال‌ان‌جی مشخص است و مخازن ال‌پی‌جی و ال‌ان‌جی این طرح حدود ۹۸ درصد پیشرفت داشته‌اند. نیروگاه‌های تولید برق این پروژه هم پیش‌تر راه‌اندازی شده بود.

بیات با بیان اینکه قراردادهای پیمانکاران طرح سامان‌دهی و کنسرسیوم داخلی تشکیل شد، افزود: بهره‌برداری نهایی با تکمیل کارخانه شیرین‌سازی انجام می‌شود که ضمن سودآوری برای سهامداران، به اقتصاد و اشتغال منطقه و کشور کمک خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون به‌طور کلی این طرح نزدیک ۵۰ درصد پیشرفت دارد که حدود ۱۰ درصد آن در یک سال پیش محقق شده است، این مقدار پیشرفت مؤید احیای پروژه ملی و راهبردی مایع‌سازی گاز بعد از یک دهه راکد بودن است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: هم‌اکنون با پیشرفت حاصل‌شده، جمع زیادی از جوانان کشور در طرح ایران ال‌ان‌جی پارس جنوبی مشغول کار شده‌اند.

بیات افزود: خوشبختانه با حمایت‌های وزیر نفت هم‌اکنون فضای مناسبی برای پیشبرد پروژه‌ها با اولویت قرار دادن طرح‌های راکد و نیمه راکد فراهم شده است.

کد خبر: ۲۴۲٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha