۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا پایان ۱۴۰۴؛ ۱۲۷۸ واحد تحویل متقاضیان شد
گفتگوی بازار با سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام؛

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن تا پایان ۱۴۰۴؛ ۱۲۷۸ واحد تحویل متقاضیان شد

نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ستاد اجرایی طی تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور خود قرار داده است و امروز ۱۲۷۸ واحد را تحویل مردم داد.

بازار؛ گروه ایران: بر اساس تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با وزارت راه و شهرسازی ساخت و تحویل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در دستور کار ستاد قرار گرفت که امروز طی مراسمی، هزار و ۲۷۸ واحد در شهرستان های قزوین، سمنان یزد، اردبیل و زنجان تحویل شد.

بر این اساس از ۷۷۶ واحد مسکونی قزوین ۲۰۰ واحد و از ۲۸۸ واحد سمنان ۶۴ واحد تحویل شد. همچنین در استان یزد نیز از ۶۹۲ واحد تعهد شده ۴۲۲ واحد تحویل شد. در استان های اردبیل و زنجان نیز به ترتیب ۳۶۰ و ۷۴۴ واحد تعهد شده بود که از این تعداد ۲۰۰ واحد در اردبیل و ۳۹۲ واحد در زنجان تحویل متقاضیان داده شد. تمامی این واحد ها هم در ساختمان ها ۲ تا پنج طبقه احداث و تحویل داده شده است.

تحویل ۳ هزار و ۴۰ واحد دیگر تا پایان امسال

در رابطه با تحویل واحدهای تکمیل شده به متقاضیان عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفت و گو با بازار بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در همگرایی و همراهی با سیاست های دولت، تفاهم نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را با وزارت راه و شهرسازی امضا کرد و احداث ۱۰۰ هزار واحد را در دستور کار خود قرار داد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در اردیبهشت ماه سال جاری ۲ هزار واحد تحویل داد و امروز نیز طی مراسمی هزار و ۲۷۸ واحد دیگر تحویل متقاضیان شد

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در اردیبهشت ماه سال جاری ۲ هزار واحد تحویل داد و امروز نیز طی مراسمی هزار و ۲۷۸ واحد دیگر تحویل متقاضیان شد. بر اساس برنامه زمان بندی ای که انجام داده ایم در ادامه امسال نیز ۳ هزار و ۴۰ واحد دیگر آماده و تحویل مردم می شود.

نوروزی با اشاره به اینکه فعالیت های ستاد در حوزه مسکن اجتماعی و نهضت ملی مسکن از جنس اجتماعی است تاکید کرد: طی پروژه های انجام شده، ستاد نه تنها حتی یک ریال سود و درآمد دریافت نمی کند بلکه علاوه بر منابع مالی که از طریق آورده مردم، تسهیلات بانکی برای پروژه ها در اختیار دارد، منابعی را نیز خود برای پیشبرد پروژه ها اختصاص داده است.

اجرای نهضت ملی مسکن در ۲۷ استان کشور

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص گستردگی اجرای پروژه های مسکن ملی در سراسر کشور بیان داشت: در حال حاضر در ۲۷ استان کشور، ۳۵ هزار واحد مسکونی را به میزان ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع در دست اجرا داریم.

پیشرفت فیزیکی پروژه نهضت ملی مسکن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به بیش از ۵۰ درصد رسیده و تا الان هم ۱۲ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری صورت گرفته است

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال اجرا افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه ها به بیش از ۵۰ درصد رسیده و تا الان هم ۱۲ هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری صورت گرفته است. از این حجم از سرمایه گذاری ۵ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان آورده مردم، ۵ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی و حدود هزار و ۸۸۸ میلیارد تومان نیز صورت وضعیت های آماده برای پرداخت است.

نوروزی با با یادآوری اینکه مسکن یکی از دغدغه ‌های مردم به ویژه جوانان است تاکید کرد: در حال حاضر بخشی از واحدهای پروژه نهضت ملی مسکن را تحویل داده ایم و مردم نیز در واحدهای ساخت ستاد ساکن شده اند. همچنین علاوه بر احداث این واحدها، زیرساخت های بسیار خوبی را هم در منطقه ایجاد کرده ایم و ساختمان ها از نظر استحکام و معماری مورد رضایت وزارت راه و شهرسازی هستند.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اینکه به طور کلی استحکام ساختمان های ساخت ستاد همواره مورد تایید و رضایت وزارت راه و شهرسازی است افزود: امیدواریم همچنان همکاران ما در سطح کشور با برنامه منظم و روحیه جهادی که دارند پروژه را با قدرت پیش ببرند و ستاد هم به عنوان یک ظرفیت برای پیشرفت و محرومیت زدایی پای کار آمده و به دنبال ارائه خدمات گسترده تر از گذشته به مردم است.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha