۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
انتقال انرژی از طریق بی‌سیم در مسیر اجرایی شدن

انتقال انرژی از طریق بی‌سیم در مسیر اجرایی شدن

برنامه انتقال انرژی بی سیم نوری پایدار (POWER) با هدف توسعه وسیله‌ای برای توزیع انرژی به صورت بی سیم در سراسر جهان از طریق انتقال هوابرد انرژی طراحی شده است.

به گزارش بازار، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا)، پیمانکاران اصلی انتخاب شده برای مرحله اول برنامه انتقال انرژی بی سیم نوری پایدار (POWER) خود را اعلام کرد. این قابلیت که اولین بار توسط نیکولا تسلا تقریباً ۱۰۰ سال پیش رویاپردازی شده بود، اگر موفقیت آمیز باشد، مهم‌ترین تغییر در انتقال انرژی از زمان اختراع الکتریسیته در تقریباً ۱۵۰ سال پیش خواهد بود.

رهبر اصلی این طرح اعلام کرد؛ این پروژه پتانسیل انتقال پرتوهای نیرو را در مقیاس‌های بزرگ دارد، که می‌تواند رابطه جامعه با انرژی را به‌طور بنیادی تغییر دهد.

وی افزود: یک شبکه انرژی بی‌سیم می‌تواند انرژی را از منابع جدید و متنوع، از جمله از فضا، باز کند و آن‌ها را به‌سرعت و مطمئن به مصرف‌کنندگانی که کمبود انرژی دارند متصل کند. به منظور تسریع پیشرفت پروژه، فاز یک برنامه POWER رله‌های (نوعی کلید الکتریکی سریع یا بی‌درنگ است که با هدایت یک مدار الکتریکی دیگر باز و بسته می‌شود.) انرژی نوری را از طریق غلاف‌های متصل به بدنه هواپیماهای موجود به نمایش می‌گذارد تا آزمایش‌های مرحله بعدی سریع‌تر انجام شود.

دارپا اعلام کرد؛ پرتوهای نیرو این انرژی را دارد که هواپیماهای آینده را با کاهش چشمگیر سوخت و فضای موتور، کوچکتر و کم هزینه‌تر کند. این امر از طریق مدل‌های مفهومی در فاز اول مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در نهایت، این فناوری می‌توانند هواپیماهای مقرون به صرفه با برد و استقامت تقریباً نامحدود را برای کمک به عملیات نظامی ارائه دهند.

طراحی رله بر اساس توانایی آن در هدایت انرژی به طور دقیق و کارآمد، اصلاح جبهه موج برای اطمینان از کیفیت بالای پرتو نیرو و دریافت قابل تنظیم انرژی انجام خواهد شد. در آخرین و مهمترین مرحله برنامه، رله‌ها در یک مسیر نوری هوابرد آزمایش می‌شوند تا ۱۰ کیلووات انرژی نوری را به گیرنده زمینی که ۱۲۴ مایل (۲۰۰ کیلومتر) از لیزر منبع زمینی فاصله دارد، تحویل دهند.

رله‌های موثر نقش مهمی در ایجاد یک شبکه انرژی بی سیم همه کاره خواهند داشت. آن‌ها به موضوع تلفات تبدیلی که هنگام تبدیل امواج منتشر شده به الکتریسیته به طور مکرر در یک سیستم چند جهشی به وجود می‌آیند، می‌پردازند. علاوه بر این، رله‌ها انتقال کارآمدتری را در ارتفاع بالا امکان‌پذیر می‌سازند که از قدرت پرتودهی از طریق اتمسفر پایین که متلاطم می‌باشد برتر است. با ایجاد یک لایه نوری در ارتفاع بالا، شبکه انرژی بی سیم می‌تواند یک ستون اصلی دوربرد و توان عملیاتی بالا ایجاد کند.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha