۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
ضریب بهره وری در مازندران کمتر از ۱۰ درصد است
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

ضریب بهره وری در مازندران کمتر از ۱۰ درصد است

ساری- زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان این که مازندران نیمی از برنج کشور را تولید می کند، گفت: ضریب بهره وری در استان کمتر از ۱۰ درصد است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار در شرایط کنونی در عرصه تامین امنیت غذایی مردم جهان در سال ۲۰۵۵ می بایست ۷۰ درصد تولیدات مواد غذایی را افزایش دهیم و بدون شک در کشور نیز باید همین سیاست را دنبال کنیم و در سیاست‌ های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم بر تامین نیازمندی های غذایی کشور تاکید شده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید مهمترین مسئله در امنیت غذایی است که تحقق این مسئله در گرو دانش و پژوهش است که متاسفانه ما در این حوزه باید اعتراف کنیم که طی سالیان گذشته کم کار کردیم.

زارعی ادامه داد: ما میزان تولیدات برنج ما در کشور حدود ۲ میلیون تن است که مازندران نیمی از آن را تولید می کند اما ضریب بهره وری ما در استان از ۱۰ درصد تجاوز نمی کند و شاهد هستیم که در استان با چه مشکلاتی مواجه شده ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما در استان مازندران حدود ۴۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم که ۲۱۵ هزار هکتار آن برنج و ۱۴۰ هزار هکتار باغی و مابقی اراضی دیمزار و صیفی جات است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران بیان کرد: مهمترین مسئله در افزایش ضریب بهره وری دو مقوله آب و خاک است که یکی از مزیت های استان در این مبحث بارش است که اگر به خوبی مهار شود پاسخگوی نیاز استان خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۲٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha