۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
داستان استیضاح وزیر راه | عضو کمیسیون عمران مجلس تکذیب کرد؛ عملکرد وزیر خوب است
بازار بررسی می کند؛

داستان استیضاح وزیر راه | عضو کمیسیون عمران مجلس تکذیب کرد؛ عملکرد وزیر خوب است

شاهرود- برخی رسانه ها در هفته اخیر ماجرای استیضاح وزیر راه را مورد پردازش قرار دادند اما حالا از کمیسیون عمران مجلس خبر می رسد که این ماجرا کذب است. 

به گزارش خبرنگار بازار؛ روایت ها درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی متفاوت است برخی عقیده دارند که در حوزه راه اقدامات بسیار خوبی در کشور رخ داده اما ماجرا تعهد ساخت مسکن ملی آنچنان که ابتدا دولت وعده آن را داده بود، پیش نرفته است.

همین امر گمانه زنی هایی را مبنی بر اینکه امکان دارد وزیر راه و شهرسازی از سوی مجلس استیضاح شود، پررنگ تر کرد حالا اما عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده که این موضوع حقیقت ندارد و استیضاح وزیر راه کذب است.

علی اصغر خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس در اطلاعیه ای بیان کرد: این نماینده مجلس در چند روز گذشته هیچ مصاحبه ای با هیچ رسانه ای نداشته و محتواهای منتشر شده می تواند برگرفته از سخنان این عضو کمیسیون عمران در سالهای گذشته و وزیر پیشین باشد.

وی می افزاید: انتشار محتواهایی که مربوط به وزرای قبلی است در زمان کنونی و با توجه به فعالیت موثر و مستمر وزیرفعلی راه و شهرسازی از طرف برخی رسانه ها و در شبکه های اجتماعی جای تأمل دارد.

یک کارشناس حوزه راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار بازار، بیان کرد: موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی شاید از ابتدا مطرح نبوده اما طرح آن در رسانه ها می تواند یک معنی نیز داشته باشد و آن هم اینکه انتقاداتی به خصوص در زمینه مسکن از این وزارتخانه وجود دارد که دولت باید به آن بپردازد.

عملکرد وزارتخانه در زمینه راه خوب بوده تا جایی که برخی طرح‌ها در استان‌های اصفهان، فارس، خراسان و حتی آذربایجان و اردبیل و ... که سال ها در پیچ و تاب مانده بود حل شد اما در بُعد مسکن واقعا شرایط متفاوت است

محسن کمالی که خود در حوزه راه و شهرسازی پیمانکاری هایی را نیز انجام داده می افزاید: عملکرد وزارتخانه در زمینه راه خوب بوده تا جایی که برخی طرح ها در استان های اصفهان، فارس، خراسان و حتی آذربایجان و اردبیل و ... که سال ها در پیچ و تاب مانده بود حل شد اما در بعد مسکن واقعا شرایط متفاوت است و عملکرد با آنچه انتظار می رفت، فاصله دارد.

وی با بیان اینکه دولت به نظر می رسید از ابتدا نباید موضوع یک میلیون مسکن را این طور بیان می کرد چرا که حالا به نظر این ادعا قدری دست نیافتنی شده است، افزود: مشکل اینجا است که دولت فکر تورم تا این اندازه را نکرده بود برای مثال وامی که دولت در نظر گرفته بود شاید در زمان انتخابات ریاست جمهوری کفاف ساخت ۸۰ متر خانه را می داد ولی حالا ۳۰ متر خانه هم نمی توان با آن ساخت.

این کارشناس عقیده دارد: تمام این مسائل مطرح است اما به نظر نمی رسد آنچنان بحث چالشی باشد که مجلس را وادار به ورود به استیضاح وزیر کند چنین چیزی احتمالا رخ نخواهد داد از سوی دیگر باید گفت با استیضاح یک وزیر دیگر، شرایط برای دولت رئیسی دشوارتر می شود و حالا آن هم نزدیکی انتخابات فرصت خوبی برای دست زدن به ترکیب دولت نیست.

کد خبر: ۲۴۲٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha