۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
خانه کشاورز استان سمنان به قطعی برق چاه های آب واکنش نشان داد
اعتراض چند باره کشاورزان؛

خانه کشاورز استان سمنان به قطعی برق چاه های آب واکنش نشان داد

شاهرود- دبیر اجرایی خانه کشاورزی استان سمنان بار دیگر خواستار توضیح درباره قطعی بیش از اندازه معمول چاه های کشاورزی در شهرستان شاهرود شد.

به گزارش خبرنگار بازار، قطعی برق چاه های آب کشاورزی برای چندمین بار است که اعتراض کشاورزان را به خصوص در شرق استان سمنان به همراه داشته است کشاورزان معتقد هستند که در هیچ استانی به اندازه سمنان اینطور سخت گیری در قبال چاه های آب نمی شود.

کشاورزان همچنین اعتقاد دارند که طبق مصوبه هیئت دولت و شرکت برق، می بایست دو روز در هفته و هر روز پنج ساعتبرق چاه ها خاموش باشد اما بیش از میزان اطلاع داده شده به کشاورزان، خاموشی اعمال می شود همچنین خاموشی ها و تداوم آنها حق کشاورزان از برداشت چاه را نیز ضایع می کند.

به گفته انجمن های صنفی کشاورزی استان سمنان بعد از مدتی این میزان خاموشی به هفته ای دو روز و هر روز هفت ساعت افزایش یافت و حتی در برخی هفته ها به سه روز در هفته و هر بار 9 ساعت اضافه شد که صدای اعتراض کشاورزان بلند شد.

حالا خانه کشاورزی استان سمنان بار دیگر به این امر واکنش نشان داده است. محمد حسین خنکال دبیر اجرایی خانه کشاورزی استان سمنان طی نامه ای خطاب به توزیع برق شهرستان شاهرود از این اداره درخواست کرده تا جواب قانع کننده ای ارائه شود.

خنکال در این نامه مورخ ۱۸ شهریورماه می نویسد: در راستای مدیریت مصرف برق چاه های کشاورزی طریق اعلام توانیر از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریورماه سال جاری هر هفته هفت ساعت برق چاه ها قطع می شود اما بعضاً از این زمان بیشتر نیز اعمال شده است متاسفانه اخیرا از طریق پیامک اعلام شده که این قطعی ها تا اطلاع ثانوی ادامه نیز خواهد داشت.

در این نامه همچنین امده است. با توجه به مراجعه مکرر بهره برداران و مشترکان در این خصوص مستدعی است برای تنویر افکار عمومی و مشترکان توضیحات مقتضی و قانع کننده مکتوب هرچه سریعتر اعلام گردد.

یکی از مسائلی که امروز توسط کشاورزان مطرح می شود این است که چرا بعد از اتمام پانزدهم شهریورماه هنوز قطعی برق چاه ها اعمال می شود در صورتی که در بسیاری استان ها این چنین نیست. باید منتظر ماند و دید که توزیع برق آیا به این قطعی ها خاتمه می دهد یا خیر؟

کد خبر: ۲۴۲٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha