۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
افزایش قیمت سوخت رانندگان انگلیس را غافلگیر کرد

افزایش قیمت سوخت رانندگان انگلیس را غافلگیر کرد

داده‌ها نشان داد که در ماه آگوست قیمت بنزین و گازوئیل در رانندگان انگلیس افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش بازار، این هفته سازمان ملی اتومبیل رانی RAC اعلام کرد که رانندگان بریتانیا تحت تاثیر افزایش قیمت سوخت قرار گرفته اند که در ماه گذشته در بحبوحه افزایش قیمت جهانی نفت شاهد شدیدترین افزایش ماهانه خود در ۲۳ سال گذشته بود. طبق گزارش، میانگین قیمت گازوئیل در هر لیتر ۸ پنس (۱۰ سنت) جهش کرد و قیمت یک باک پر را ۴.۴۱ پوند (۵.۵۴ دلار) در ماه آگوست نسبت به ماه جولای افزایش داد.

داده‌ها نشان داد: بنزین در هر بشکه در ماه آگوست با افزایش تقریبی ۱۵ دلاری قیمت جهانی نفت خام از جولای و به بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه در پی کاهش تولید اعضای گروه اوپک پلاس، نزدیک به ۶.۶۸ پنس در هر لیتر افزایش یافت. سیمون ویلیامز، سخنگوی RAC، گفت: این منجر به افزایش هزینه‌عمده سوخت - قیمتی که خرده‌فروشان می‌پردازند - شد، که به نوبه‌ی خود به رانندگان منتقل می‌شود. آگوست شوک بزرگی برای رانندگان بود و آن‌ها عادت کرده بودند قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به رکوردهای تابستان گذشته ببینند.

آغاز ماه سپتامبر، قیمت نفت خام به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر گذشته رسید، در حالی که این بازار انقباضی است و پیش بینی می‌شود که عربستان و روسیه کاهش عرضه خود را تا ماه اکتبر تمدید کنند. قیمت جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه افزایش یافت. نفت خام آمریکا وست تگزاس اینترمدیت (WTI) بالای ۸۷ دلار در هر بشکه معامله شد در حالی که برنت با قیمت بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

کد خبر: ۲۴۲٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha