۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
دولت با حذف ارز ترجیحی جلوی قاچاق مرغ و کمبود نهاده را بگیرد 
مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین در گفتگو با بازار:

دولت با حذف ارز ترجیحی جلوی قاچاق مرغ و کمبود نهاده را بگیرد 

قزوین- مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین گفت: اگر قیمت مرغ در نهایت آزاد شود، قیمت آن به دلار کیلویی ۱۰۰ هزار تومان می‌شود اما جلوی قاچاق مرغ و کمبود نهاده‌های دامی و طیور گرفته خواهد شد.

کیوان لشگری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت مرغداری‌ها و واحدهای تولید مرغ گوشتی در استان گفت: استان قزوین سال گذشته در حوزه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی رتبه ۱۶ کشور را دارا بود و با توجه به فعالیت‌های صورت‌گرفته این استان جزء پنج استان برتر در این حوزه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مردادماه سال گذشته یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم که در مردادماه ۱۴۰۲ به سه میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه رسید که نشانگر رشد دوم برابری جوجه‌ریزی در ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران قزوین با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ یعنی مهار تورم و رشد تولید گفت: با توجه به اینکه دولت ۲۰ میلیارد دلار برای تأمین نهاده دامی ارز ترجیحی می‌دهد و در حالی که اختلاف قیمت بین ارز ترجیحی (۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان) و ارز آزاد ۲۳ هزار تومان است. بنابراین اگر ۲۰ میلیارد دلار را در ۲۳ هزار تومان ضرب کنیم، به یارانه ۴۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت می‌رسیم.

لشگری ادامه داد: بنده به آقای مخبر نامه زدم که اگر ۲۶۰ هزار تومان این پول را دولت بردارد و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن را در قالب کالابرگ به شش دهک درآمدی نخست اختصاص دهد، می‌تواند ۱۵ کیلو مرغ ۵۰ هزار تومانی به این دهک‌ها بدهد.

وی یادآور شد: اگر قیمت مرغ در نهایت آزاد شود، قیمت آن به دلار کیلویی ۱۰۰ هزار تومان می‌شود که فقط ۱۸ هزار تومان از قیمت فعلی بازار بیشتر است. با این حال به این صورت هم جلوی قاچاق مرغ و کمبود نهاده‌های دامی و طیور گرفته می‌شود و هم نهاده‌ها به وفور وارد بازار می‌شود.

کد خبر: ۲۴۲٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha