۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
اجرای طرح تحول اکتشافات ذخایر معدنی با رویکرد بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها

اجرای طرح تحول اکتشافات ذخایر معدنی با رویکرد بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی اعلام‌کرد: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در دولت سیزدهم با رویکرد بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها در جمع‌آوری اطلاعات اجرایی شد.

به گزارش بازار، رضا جدیدی افزود: طی برنامه ششم توسعه کشور، افزون بر ۱۵۰ نیروی متخصص از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور خارج و بازنشسته شده‌اند که نیازمند جایگزینی است.

وی با اشاره به اینکه کوچک‌سازی در بخش زمین‌شناسی و امور اکتشافات معدنی کشور باید به‌طور سنجیده اجرا شود، اظهار داشت: در دو دهه اخیر به علت عدم اجرای متناسب بین کوچک‌سازی بخش دولتی و تقویت بخش خصوصی شاهد ریزش نیروهای انسانی متخصص و کارآمد در حوزه زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی هستیم، به‌گونه‌ای که در پنج سال گذشته بیش از۱۵۰ نفر نیروی انسانی از بخش دولتی خارج شدند و بخش خصوصی هم نتوانسته است به انتظارات این بخش حاکمیتی پاسخ درخور دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فن‌آوری اطلاعات و بودجه سازمان زمین‌شناسی با تاکید بر هدفمندسازی ساختار و بازدهی این سازمان، یادآور شد: بخش خصوصی از نظر نیروی متخصص و ماهیت دانش‌محور اکتشافات معدنی نتوانسته است به نحو شایسته و مطلوب انتظارات این حوزه را برآورده کند.

وی با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهای پیشرفته در حوزه جمع‌آوری اطلاعات مربوط به زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی است، تصریح‌کرد: طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی در دولت سیزدهم با رویکرد بهره‌گیری از جدیدترین فن‌آوری‌ها در جمع‌آوری اطلاعات اجرایی شد که این مهم با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌های مالی حاصل شده است.

جدیدی درباره آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، گفت: مطابق تفاهم‌نامه با ایمیدور و معاونت معدنی وزارت صمت، مقرر شد آموزش‌های لازم برای پرورش نیروهای متخصص و کارآمد انجام شود و این توانمندسازی تاکنون در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، قم، مرکزی و اصفهان اجرا شده است.

کد خبر: ۲۴۲٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha