۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
حدود ۳ میلیون و ۵۰۷ هزار زائر برگشته اند
رئیس سازمان راهداری:

حدود ۳ میلیون و ۵۰۷ هزار زائر برگشته اند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه حدود ۴ میلیون زائر به عتبات عالیات مشرف شده اند، گفت: بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات از این تعداد حدود ۳ میلیون و ۵۰۷ هزار زائر برگشته اند.

به گزارش بازار، داریوش امانی درباره آخرین وضعیت جابجایی زائران افزود: معنای این جمله این است که ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار جابجایی را از اول صفر تا الان داشته ایم. این مقیاس در دنیا حمل و نقل‌های بزرگ نامیده می‌شود و جزء نوادر است که این اتفاق بزرگ در کشور ما برای یک راهپیمایی عظیم اربعین اتفاق می‌افتد و همه این هموطن‌ها با آرامش سفر خودشان را شروع کرده اند و الان برگشته اند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به ازدحامی که در مرز مهران اتفاق افتاد با توجه به اینکه اکثریت زائران عزیز ما از مرزهای مختلف رفته اند، اما در پایان سفر با توجه به اینکه در کشور عراق بیشترین تعداد ناوگان حمل و نقل برای مرز مهران در نظر گرفته شده بود توسط دولت عراق و به سایر مرزها ناوگان نبود، اکثریت عزیزان ما مرز مهران را به علت کوتاهی و اینکه ناوگان حمل و نقل به راحتی در دسترس بوده است انتخاب کرده اند که ما با یک ازدحام مواجه شده ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سه روز گذشته نزدیک به ۷ هزار و ۱۰۰ سرویس حمل و نقل از پایانه برکت انجام شده است و هر ساعت نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس می‌آید روی سکوها و انتقال زائرین را انجام می‌دهند با همه کمبودها و نواقصی که داشته ایم. در شب گذشته رکورد سال قبل مان با توجه به اینکه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس عملیاتی ما بیشتر بود در سال گذشته پشت سر گذاشته ایم و این‌ها همه حاکی از این است که همه دستگاه‌ها و مسئولان در تلاش هستند که زائران ما با کمترین مشکل مواجه شوند. بعضی از خطوط از جهت زائرین افزایش پیدا می‌کند، اما چندین بار تا الان این پایانه خلوت شده است و باز هم موج بازگشت را داریم.

امانی افزود: اتباع محترم کشورهای همسایه هم الان دارند از مرز مهران برمی گردند ما هم تمام ظرفیت‌های حمل و نقلی کشور را آماده باش داده ایم آورده ایم پای کار و با توجه به بخشنامه معاون محترم اول رئیس جمهور که سایر دستگاه‌ها هم ۳۰ دستگاه، استاندارها هر استانی ۳۰ دستگاه اتوبوس اعزام کند به مهران شاهد این افزایش هم بوده ایم و ما امشب پیش بینی ما این است که تا فردا ظهر ان شاالله بیشترین زائر را جابجا کنیم و برگردانیم و تقریباً از فردا بعدازظهر روال مرز عادی شود.

وی اضافه کرد: هر ساعت ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وارد پایانه می‌شود در حال حاضر حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه است و همین طور تا نیمه شب و تا فردا صبح تعداد اتوبوس‌ها در حال افزایش است و هر اتوبوسی که به پایانه مراجعه می‌کند مستقیماً به سکوی استان‌هایی که بیشترین زائر را دارند اضافه می‌شود و تلاش مان این است که تا فردا ظهر یا بعدازظهر بتوانیم بیشترین زائر را برگردانیم و فکر می‌کنیم که از فردا بعدازظهر یا غروب دیگر روال مرز عادی شود و دیگر مشکلی در بحث برگشت زائران نداشته باشیم.

کد خبر: ۲۴۲٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha