۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
خرید گندم در مازندران از  مرز ۱۷ هزار تن گذشت
سرپرست غله و خدمات بازرگانی مازندران:

خرید گندم در مازندران از مرز ۱۷ هزار تن گذشت

ساری - سرپرست غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: میزان خرید تضمینی گندم مازاد نیاز کشاورزان استان از ۱۷ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش بازار به نقل از غله مازندران، بهرام نجفی اظهار داشت: از ۱۴ خرداد شروع فصل خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مازندران تاکنون بیش از ۱۷ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی اداره کل غله در سطح استان شد.

وی اظهار داشت:  ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان مازندرانی ۴۳۶ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال است که فایل های خرید برای پرداخت بهای گندم دریافتی در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شد.

نجفی افزود: ۲۳ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه های آردسازی و سیلوهای بخش خصوصی و تعدادی از مراکز تعاونی روستایی جهت خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شد و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم هستند.

وی با اشاره به قیمت تضمینی گندم اظهار داشت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم در سال زراعی جاری بر اساس ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۷ درصد افزایش داشته است.

نجفی در پایان اظهار داشت: خرید گندم تنها از کشاورزان و خدمات دهندگانی صورت می گیرد که نام آنها در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

بیش از ۵۵ هزار هکتار از مزارع مازندران زیر کشت گندم رفته است.

کد خبر: ۲۴٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha