۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
چین مقررات جدیدی برای فروشگاه‌های نرم‌افزار اعمال می‌کند

چین مقررات جدیدی برای فروشگاه‌های نرم‌افزار اعمال می‌کند

«تنسنت» غول بزرگ فناوری چین و مالک چندین فروشگاه برنامه‌های کاربردی موبایل، روند ممنوعیت انتشار برنامه توسط ناشرانی را که از مقررات جدید این کشور پیروی نمی‌کنند، آغاز کرده است.

به گزارش بازار، قوانین جدید که در ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) اعلام شد، شرکت‌ها را ملزم می‌کند جزئیات امور تجاری خود را برای دولت افشا کنند.

توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی تا پایان ماه اوت فرصت داشتند جزئیات برنامه‌های جدید را با دولت در میان بگذارند. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) اعلام کرده که برنامه‌های غیرمنطبق که از قبل موجود بودند، تا مارس ۲۰۲۳ با پیامدی مواجه نخواهند شد.

مقررات جدید چین احتمالاً بر توسعه‌دهندگان و ناشران برنامه‌های خارجی مانند اپل تأثیر خواهد گذاشت. این قوانین همچنین آینده فیس‌بوک و اینستاگرام متعلق به متا را زیر سوال می‌برد. این برنامه‌ها به همراه X (توییتر سابق) در چین ممنوع هستند، اما همچنان می‌توانند از فروشگاه‌های برنامه دانلود شوند.

محبوب‌ترین پلتفرم چین، یعنی «وی چت» نیز مینی‌اپ (برنامه‌های کوچک) را ارائه می‌کند و این مینی‌اپ‌ها باید به مقررات جدید پایبند باشد.

بر اساس گزارش ۲۰۲۳ گلوبال دیتا درباره مقررات فناوری، دولت چین باید تعادل ظریفی در نظارت بر بخش فناوری در حالی که تحت فشار ایالات متحده آمریکاست، برقرار کند.

کد خبر: ۲۴۲٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha