۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
جابه جایی بیش از ۳۰۹ هزار زائر اربعین با هواپیما
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

جابه جایی بیش از ۳۰۹ هزار زائر اربعین با هواپیما

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همکاری وزارت راه و فراجا موجب تسهیل در سفرهای اربعین شد، گفت: تاکنون جابه جایی مسافران اربعین با هواپیما بیش از ۳۰۹ هزار مسافر انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه اربعین فراجا در محل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا بخشی از فعالیت های وزارت راه و شهرسازی را در خصوص جابه جایی مسافران اربعین در مدهای مختلف حمل و نقلی تشریح کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز و فردا بیشترین حجم ترافیک و بازگشت زائران رخ می دهد. روز گذشته فقط از پایانه برکت مرز مهران ۲ هزار و ۴۰۰ اتوبوس به سایر نقاط کشور تردد داشت.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: دولت همه تلاش خود را می کند تا بازگشت زائران به راحتی انجام شود.

بذرپاش گفت: در حوزه هوایی در سال گذشته رفت و برگشت ۲۵۰ هزار مسافر جابه‌جا شد. این رقم تا ساعت ۱۲ ظهر امروز بیش از ۳۰۹ هزار مسافر بود و نزدیک به ۶۰ هزار نفر نسبت به سال گذشته بیشتر بود و تا یکشنبه هفته آینده ادامه دارد. هم اینک پروازها به روزی ۱۶۰ پرواز رسیده است و در حوزه ناوگان هوایی تمامی امکانات در خدمت بازگشت زائران است.

وی افزود: برخی مشکلاتی در فرودگاه نجف وجود داشت که به طرف عراقی مربوط بود و ما تلاش کردیم تا در همکاری با مسئولان عراقی مشکلات فرودگاه نجف را به حداقل برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی بیش از ۳۴۱هزار نفر تا نیمه شب گذشته با قطار تردد کرده اند. این مسافرت ها به دو ایستگاه کرمانشاه و خرمشهر انجام شد که عدد قابل توجهی است.

وی افزود: تاکسی های اینترنتی کار جدیدی بود که امسال در برنامه قرار گرفت و بیش از ۷۲ هزار سفر برای رفت انجام شد و برای برگشت نیز تاکنون ۱۲ هزار سفر انجام شده است. در تلاش هستیم تا حجم کمک تاکسی های اینترنتی به عملیات برگشت بیشتر شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: تا شب گذشته بیش از ۴۳ هزار سفر توسط ناوگان اتوبوس انجام شد و بیش از ۹۴۰ هزار نفر به وسیله اتوبوس جابه جا شدند.

وی ادامه داد: سایر نقاط کشور نیز سفرهایی بابت تعطیلات آخر تابستان داشتند که بخشی از ناوگان مشغول خدمات رسانی به آن بخش نیز هست. آمارها حاکی است که ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسی در حال خدمت رسانی به مردم است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص کمک های هوشمندسازی گفت: یکی از کارهایی که معطل ماندن مسافران را به حداقل رساند همین تجهیزات هوشمندسازی بود که امسال در توافق با کشور عراق این همکاری در جهت تسهیل و تسریع مسافران انجامید. سال گذشته مردم تا ۵ ساعت هم منتظر بودند و امسال این معطلی به حدود ۱۵ دقیقه بود.

کد خبر: ۲۴۲٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha