۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۴
افزایش تولید گاز پارس جنوبی به ۷۴۰ میلیون متر مکعب در روز با اجرای ۳ پروژه بزرگ
معاون عملیات نفت و گاز پارس خبر داد:

افزایش تولید گاز پارس جنوبی به ۷۴۰ میلیون متر مکعب در روز با اجرای ۳ پروژه بزرگ

بوشهر- خزایی معاون عملیات شرکت نفت و گاز پارس از افزایش تولید گاز پارس جنوبی به ۷۴۰ میلیون متر مکعب در روز با اجرای ۳ پروژه بزرگ و مهم خبر داد.

سلمان خزایی در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت نفت و گاز پارس در راستای افزایش میزان برداشت از میدان‌گازی مشترک پارس جنوبی از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌برد و تاکنون پیشرفت های قابل توجهی نیز داشته ایم.

وی افزود: بر اساس وضعیت موجود، حدود یک‌سوم میدان مشترک پارس جنوبی در اختیار ایران و دوسوم در اختیار قطر است، ولی با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر، ایران در برداشت گاز از این میدان، از قطر پیشی گرفته است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: اکنون ۶ هزار کیلومتر خط لوله دریایی در منطقه برای برداشت گاز از میدان مشترک کشیده شده و روزانه حدود ۷۰۵ میلیون متر مکعب گاز شیرین تولید و به خط لوله سراسری ارسال می کند.

خزایی از اجرای ۳ پروژه برای افزایش گاز پارس جنوبی به ۷۴۰ میلیون متر مکعب خبر داد و تصریح کرد: سه پروژه مهم و اساسی برای افزایش ظرفیت تولید گاز در میدان پارس جنوبی، اجرایی و عملیاتی شده که تکمیل آنها موجبات افزایش تولید گاز را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی در اوایل ماه جاری با حضور رئیس جمهور و تعویض خط لوله فاز 16 و تعمیر چاه‌های سکوی ۱۳ پارس جنوبی از اقدامات موثر در افزایش تولید گاز است.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: حفاری ۳۵ حلقه چاه میان‌میدانی در راستای نگهداشت تولید در پارس جنوبی از پروژه های ارزشمند و مهم در این منطقه است.

کد خبر: ۲۴۲٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha