۱۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
اجرای نیت ۸۰ میلیاردی موقوفات در اربعین امسال
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد

اجرای نیت ۸۰ میلیاردی موقوفات در اربعین امسال

خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان اربعین امسال در مواکب هزینه شده است که به صورت مستقیم با وقف و سازمان اوقاف مرتبط هستند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی افزود: امسال در مراسم پیاده روی اربعین در مسیر نجف به کربلا از نزدیک شاهد ایثار، جهاد و تلاش مردمی، مواکب و نهادها هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف هر سال بر امکانات خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) افزوده است، گفت: این سازمان امسال قریب ۳۵۰ موکب در داخل کشور، مرزها و داخل عراق با مجموعه خدمات فرهنگی، رفاهی، درمانی و موارد مورد نیاز زائر راه اندازی کرده است که به زوار خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در سامرا، کاظمین، نجف و کربلا و میان راه نجف به کربلا بیش از ۵۸ موکب وابسته مستقیم به اوقاف برپا شدند و امسال سعی شده است در زمینه‌های سرمایش و رفاه زوار در محل استراحت، آبسردکن، دستگاه تولید یخ و طبخ غذا، خدمت رسانی کنیم.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: در نجف با توجه به منابع موقوفاتی امسال تلاش شد آب صحن و نجف قدیم برای آب شرب مورد نیاز و شستشو تقویت شود و برای این منظور آبسردکن ها، سردخانه‌ها و بیش از ۸ یخ ساز پرتابل در نظر گرفته شد و در سال آتی برای برطرف شدن نقایص آن برای رسیدن به نقطه مطلوب برنامه ریزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه آستان مقدس امام حسین (ع) خود را ملجا و پناه بقیه آستان‌های مقدس مطرح کرده است، گفت: درصدد هستیم جمیع امام زاده‌هایی را که ظرفیت دارند با کمک‌های مردمی و منابع خود، وارد این عرصه کنیم.

رئیس سازمان اوقاف اضافه کرد: سازمان اوقاف خود را موظف می‌داند تا اجرای نیت واقفین در این زمینه را تقویت کند و خوشبختانه امسال اجرای نیت قویتری داشتیم و بیش از ۸۰ میلیارد تومان در اربعین در مواکب هزینه کردیم که به صورت مستقیم با وقف و سازمان اوقاف مرتبط هستند و اوقاف خراسان رضوی هر سال در یکی از این موکب‌ها خدمت ارائه می‌دهد.

کد خبر: ۲۴۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha