۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
بازگشت ۵ هزار کارخانه به چرخه تولید| تجارت ایران در منطقه رکورد زد
رئیس جمهور:

بازگشت ۵ هزار کارخانه به چرخه تولید| تجارت ایران در منطقه رکورد زد

بیرجند- رئیس جمهور گفت: در دولت سیزدهم تا به امروز کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل وارد کانال فعالیت شده اند به طوری که ۵ هزار کارخانه دوباره به چرخه تولید برگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در جمع مردم فردوس اظهارکرد: دشمن جنگ ترکیبی به راه انداخته و از همه ابزارها در این جنگ بهره می برد ولی ملت ایران با تکیه بر داشته هایشان دشمن را ناکام ساخته اند.

رئیس جمهور یادآور شد: دشمن اراده کرد ما را متوقف سازد ولی نتوانست و امروز شاهد رشد اقتصادی، رشد تولید و رشد تجهیزات تولید در کشور هستیم و امروز تجارت ما در منطقه رکورد زده است.

رئیسی گفت: ملت ایران با حضور همه جانبه خود دشمن را ناامید ساخته و ترفندهای دشمن کارساز نبوده و همکاری و همراهی مردم با نظام آنها را وادار کرده که به بسیاری از حقایق اذعان کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور نه تنها مورد توجه منطقه بلکه مورد توجه دنیا است، یادآور شد: دولت، دولت شده که مشکلات را برطرف کند و قرار نیست که مردم را نگران سازد.

رئیسی گفت: در خراسان جنوبی کار بسیار شده و وضعیت تمام مناطق با قبل متفاوت شده علی رغم کاهش نزولات آسمانی و مشکلات کارهای بسیاری انجام شده است.

وی ادامه داد: رفع مشکلات ما در دورن کشور امکان‌ پذیر بوده و بیگانگان گره ای از کار ملت ها باز نکرده و نمی کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در هر کجا موجب امنیت بوده و راهکار امنیت در منطقه خارج شدن مستکبران از منطقه بوده تا خود مردم رهبری کنند و خودشان آن را بسازند، بیان کرد: مسائل و مشکلات شهرستان ها و استان ها را دنبال می کنیم و اعتقاد داریم که مسائل در پیگیری به نتیجه می رسد.

رئیسی خواسته مردم در حوزه اتصال به شبکه ریلی را خواسته بحق برشمرد و یادآور شد: اعتقاد داریم که آنچه گفته می شود باید اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن در خراسان جنوبی که امروز در ۲۳ جبهه کاری رقم خورد و انجام این مسیر ریلی کارها را تسریع خواهد کرد، گفت: ایجاد صنایع در منطقه از خواسته های دیگر مردم این منطقه بوده که باید زیرساخت هایی در این راستا ایجاد شود.

وی ادامه داد: یکی از آنها زیرساخت پست برق بوده که در این زمینه پیگیری هایی صورت گرفت و امیداست در آینده شاهد ایجاد این پست در فردوس باشیم.

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا تا پایان دولت

رئیسی با بیان اینکه تلاش ما بر این بوده که در روستاها تنش آبی نداشته باشیم، گفت: در این دولت برنامه ریزی شده که ۱۰ هزار روستا تنش آبی آنها تبدیل به آبرسانی پایدار شود که تا به امروز ۳۵۰۰ روستا مشکل آنها حل شده است.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های آب، برق و گاز جزو دغدغه ها و پیگیری های اصلی دولت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله بیکاری در خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان ها پایین تر بوده که نشان از وجود روحیه کار و تلاش در بین مردم این منطقه است، اضافه کرد: خوشبختانه جای جای کشور و استان به کارگاه ساخت مسکن تبدیل شده است.

رئیسی تصریح کرد: به دنبال تامین اعتبارات و پیگیری مسائل هستیم و همه کشور و مناطق تبدیل به کارگاه شده است.

وی افزود: تا به امروز کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل وارد کانال فعالیت شده اند به طوری که ۵ هزار کارخانه دوباره به چرخه تولید برگشته‌اند و این یعنی اشتغال، تولید و فعالیت است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آینده را بسیار روشن و درخشان با تلاش و پشتکاری که مردم دارند می بینیم.

کد خبر: ۲۴۲٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عبدالباسط معماری IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      0 0
      درودبرشما آقای رئیس جمهور