۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
جذب ۱۳۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور
معاون سازمان بنادر اعلام کرد

جذب ۱۳۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور

منتصر کوهساری، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح برنامه های عملیاتی بنادر در حوزه افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی، گفت: افزایش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به ۱۳۸ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری، با بیان اینکه امروزه بنادر به عنوان دروازه های اصلی ورودی و خروجی کالا در هر کشور محسوب می شوند و عملکرد مناسب و کارایی بالای آن ها می تواند در شکوفایی اقتصاد کشورها نقش بسیار تعیین کننده ای داشته باشد، اظهار کرد: در همین راستا ذیل محور برنامه های کلان سازمان بنادر و دریانوردی، اهداف اختصاصی در حوزه امور اقتصادی و بندری سازمان تعریف شده است که در راستای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اهداف کلان سازمان بنادر و دریانوردی افزایش میزان سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر کشور از و هدف دیگر توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی بنادر از ۴۰ به ۶۰ درصد خواهد بود.

اهداف اختصاصی امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد اهداف اختصاصی این معاونت، خاطرنشان کرد: پشتیبانی و تسهیل فعالیت های بازرگانی و افزایش ارزش افزوده، افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر از ۱۱۷ هزار و ۲۱۲ به ۱۳۸ هزار میلیارد ریال و نیز توسعه ساختار فرآیندی سامانه های مناطق بندری به عنوان اهداف اختصاصی معاونت امور بندری و اقتصادی در سال ۹۹ تعریف شده اند.

برنامه های عملیاتی حوزه پشتیبانی و تسهیل فعالیت های بازرگانی و افزایش ارزش افزوده
کوهساری افزود: برنامه های عملیاتی تعریف شده در حوزه پشتیبانی و تسهیل فعالیت های بازرگانی و افزایش ارزش افزوده شامل ایجاد زمینه تحرک فعالیت اقتصادی، تولید و پردازش کالا با بهره گیری از پتانسیل های قانونی مناطق و نیز پایش و نظارت بر نحوه اجرای فرآیندهای امور مناطق و ارزیابی میزان تحقق آن ها خواهد بود.

برنامه های جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی
وی در مورد برنامه های عملیاتی در حوزه افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر از ۱۱۷ هزار و ۲۱۲ به ۱۳۸ هزار میلیارد ریال شامل تنظیم و تدوین تیپ قراردادهای سرمایه گذاری در بنادر در بخش غیردولتی به تعداد سه مورد، اجرایی نمودن فرآیند سرمایه گذاری در بنادر به تعداد ۱۰ مورد و نظارت و بازدید از پروژه های سرمایه گذاری در مراحل ساخت و ساز و بهره بردری در طول سال به تعداد شش مورد است.

اهداف بندری در حوزه هوشمندسازی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی دیگر هدف کلان سازمان بنادر و دریانوردی را توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی بنادر از ۴۰ به ۶۰ درصد اعلام کرد و گفت: ذیل این محور، توسعه ساختار فرآیندی سامانه های مناطق بندری به عنوان هدف اختصاصی تعریف شده است و در این راستا برنامه عملیاتی مدیریت بر توسعه ساختار فرآیندی سامانه های جامع مناطق بندری و واحد کار و خدمات اشتغال مدنظر قرار می گیرد.

کد خبر: ۲۴٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha