استمرار وضعیت رونق فعالیت‌های ساختمان در فصل تابستان

استمرار وضعیت رونق فعالیت‌های ساختمان در فصل تابستان

شاخص کل فعالیت‌های ساختمانی در مرداد ماه با رقم ۵۵.۴۹ با افزایش جزئی نسبت به تیر ماه (۵۳.۲۶) بیانگر استمرار وضعیت رونق فعالیت­های ساختمان و ساخت و ساز سه دوره اخیر است.

به گزارش بازار، اتاق تعاون ایران شامخ فعالیت‌های ساختمانی را منتشر کرد: با استناد به مجموع اظهارات فعالان ساختمانی ۹۱ شرکت بزرگ در گروه های ساخت بنا، مهندسی عمران و فعالیتهای ساخت و ساز تخصصی ساختمان، کاهش قابل توجه مولفه‌های قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز و قیمت محصولات تولیدشده و خدمات ارائه شده متاثر از اعمال سیاست های تثبیتی نرخ ارز در سه ماه گذشته بود.

افزایش نسبی مولفه های میزان فعالیت های انجام شده، میزان استخدام و بکارگیری نیروی انسانی و مصرف حامل‌های انرژی عامل موثر در افزایش قابل توجه مولفهی سرعت انجام و تحویل سفارش و یا فرآیند کار در این دوره است. اما همچنان قطعی دوره ای برق در شهرک های صنعتی یکی از بزرگترین موانع فعالیت در فصل تابستان به شمار میرود.

مولفه انتظارات تولید در ماه آینده با ثبت رقم (۵۳.۳۰) علی رغم کاهش نسبی بیانگر پیش بینی فعالین اقتصادی مبنی بر استمرار وضعیت رونق فعالیت های ساختمانی در شهریور ماه است.

جهت دریافت نسخه الکترونیک طرح، ذینفعان و محققین محترم می توانند با مراجعه به پورتال تخصصی اتاق تعاون ایران به نشانی www.icccoop.ir به نسخه الکترونیکی این گزارش دست یابند.

کد خبر: ۲۴۱٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha