۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی می‌طلبد تدریجی و مرحله به مرحله باشد
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی:

اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی می‌طلبد تدریجی و مرحله به مرحله باشد

سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شفافیت اقتصادی و اخذ مالیات به شیوه‌ای عادلانه را از مهمترین اهداف یک نظام مالیاتی کارآمد و استاندارد برشمرد.

به گزارش بازار، سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در توئیتی ضمن اعلام این موضوع، عنوان کرد: باتوجه به اینکه یکی از چالش‌های واردات ماشین آلات در کشور کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی است، این اقدام پس از کاهش نرخ مالیات بر واردات، کاهش هفت درصدی نرخ مالیات تولیدکنندگان، جزو اقدامات حمایتی مهم سازمان مالیاتی از بخش مولد اقتصاد به حساب می‌آید.

سبحانیان همچنین درباره اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، گفت: اجرای این قانون و سامانه مودیان به شفافیت مبادلات اقتصادی و بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور کمک می‌کند، چراکه این سامانه به خاطر اشراف اطلاعاتی که به دست می‌آورد، می‌تواند در راستای بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور موثر باشد.

سبحانیان با بیان اینکه اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی می‌طلبد به صورت تدریجی و مرحله به مرحله پیش برود، تصریح کرد: این قانون علاوه بر اینکه روند اخذ مالیات در کشور را عادلانه‌تر از قبل می‌کند باعث شفافیت در حوزه اقتصادی می‌شود و از برخی سوء‌استفاده‌گری‌ها، ایجاد رانت‌ها، قاچاق و پولشویی جلوگیری شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، ایجاد شفافیت اقتصادی و اخذ مالیات به شیوه‌ای عادلانه را از مهمترین اهداف یک نظام مالیاتی کارآمد و استاندارد برشمرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی سال‌های اخیر اهداف کلانی همچون هوشمندسازی نظام مالیاتی را در این حوزه و در چارچوب اجرای قوانین مالیاتی دنبال می‌کند.

سبحانیان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را در مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی عنوان کرد و افزود: این طرح، آثار بسیار مهمی از جمله شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی، جلوگیری از فرار مالیاتی، حذف تشخیص مالیات علی الرأس، پرداخت مالیات منطبق با درآمد و همچنین تکریم مودیان مالیاتی و افزایش رضایت آن‌ها را به دنبال دارد.

کد خبر: ۲۴۱٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha