۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
جرایم سایبری برای آلمان ۲۰۶ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت

جرایم سایبری برای آلمان ۲۰۶ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت

انجمن دیجیتال آلمان (Bitkom) پیش‌بینی کرد که سرقت تجهیزات و داده‌های فناوری اطلاعات و نیز جاسوسی و خرابکاری دیجیتال و صنعتی، ۲۰۶ میلیارد یورو (۲۲۴ میلیارد دلار) برای این کشور هزینه خواهد داشت.

به گزارش بازار، نظرسنجی «بیتکام» از حدود هزار شرکت نشان می‌دهد این خسارت برای سومین سال متوالی از مرز ۲۰۰ میلیارد یورو فراتر خواهد رفت.

«رالف وینترگرست» رئیس بیتکام مرزهای بین اقدامات مخرب سازمان‌یافته و بازیگران تحت کنترل دولت را مبهم خواند و گفت: اقتصاد آلمان یک هدف بسیار جذاب برای جنایتکاران و کشورهای متخاصم است.

حدود سه‌چهارم شرکت‌های مورد بررسی در ۱۲ ماه گذشته از حملات دیجیتالی رنج برده‌اند که از ۸۴ درصد شرکت‌ها در سال گذشته کاهش یافته است.

وینترگرست گفت: کاهش جزئی تعداد شرکت‌های قربانی حملات، نشانه مثبتی است و نشان می‌دهد که اقدامات حفاظتی تأثیرگذار است.

در این نظرسنجی، این سوال مطرح شده بود که آیا حملات سایبری موجودیت کسب و کار شما را تهدید می‌کند یا خیر؟ برای اولین بار بیش از نیمی از شرکت‌ها پاسخ مثبت دادند.

این در حالی است که در نظرسنجی سال قبل، ۴۵درصد از شرکت‌کنندگان و دو سال پیش ۹ درصد از آنان چنین پاسخی داده بودند.

از میان شرکت‌هایی که هدف حمله قرار گرفته‌اند، ۷۰ درصد اطلاعات حساس به سرقت رفته که نشان‌دهنده افزایش ۷ درصدی نسبت به سال قبل است.

همچنین ۶۱ درصد ارتباطات دیجیتالی شرکت‌ها مورد جاسوسی قرار گرفته که نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش یافته است.

«سینان سلن» رئیس اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان گفت: پاسخ ما به این تهدید رو به رشد، تقویت قابل توجه همکاری با شرکای خود، شناسایی و واکنش سریع به حملات، و همچنین انطباق مداوم مکانیسم‌های دفاعی است.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha