۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
سامانه مودیان به بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور کمک می کند
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور:

سامانه مودیان به بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور کمک می کند

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به شفافیت مبادلات اقتصادی و بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور کمک می‌کند.

به گزارش بازار، سید محمد هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به برخی ویژگی‌های قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بیان کرد: این سامانه به خاطر اشراف اطلاعاتی که به دست می‌آورد، می‌تواند در راستای بهبود ساز و کار مالیات ستانی کشور موثر باشد.

وی با بیان اینکه اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی می‌طلبد تا بصورت تدریجی و مرحله به مرحله پیش برود، تصریح کرد: این قانون علاوه بر اینکه روند اخذ مالیات در کشور را عادلانه‌تر از قبل می‌سازد، کمک می‌کند تا شفافیت در حوزه اقتصادی رخ دهد و از برخی سوء استفاده گری‌ها، ایجاد رانت ها، قاچاق و پولشویی جلوگیری شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، ایجاد شفافیت اقتصادی و اخذ مالیات به شیوه‌ای عادلانه را از مهمترین اهداف یک نظام مالیاتی کارآمد و استاندارد برشمرد و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور نیز طی سال‌های اخیر اهداف کلانی همچون هوشمندسازی نظام مالیاتی را در این حوزه و در چارچوب اجرای قوانین مالیاتی دنبال می‌کند.

دکتر سبحانیان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی را در مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی عنوان کرد و افزود: این طرح، آثار بسیار مهمی از جمله شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی، جلوگیری از فرار مالیاتی، حذف تشخیص مالیات علی الرأس، پرداخت مالیات منطبق با درآمد و همچنین تکریم مودیان مالیاتی و افزایش رضایت آن‌ها را به دنبال دارد.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha