۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
حلقه‌های میانی در محلات فرسوده توسط شهرداری‌ها تشکیل می‌شود

حلقه‌های میانی در محلات فرسوده توسط شهرداری‌ها تشکیل می‌شود

نشست ارایه گزارش و پاسخ به سوالات با موضوع سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و تشریح ساختار راه‌اندازی حلقه‌های میانی برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نشست «ارایه گزارش و پاسخ به سوالات با موضوع سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و تشریح ساختار راه‌اندازی حلقه‌های میانی و اقدامات انجام شده بویژه در استان خراسان جنوبی» برگزار شد.

این نشست با حضور تعدادی از مدیران، کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران و کارشناسان و مدیران استانداری‌ها، راه شهرسازی و شهرداری‌های شهرهای زیرمجموعه دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه ۵ کشور ‌(خراسان رضوی- جنوبی-شمالی- سیستان و بلوچستان- کرمان و یزد) به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست سعید اسدی مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهارکرد: دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی بر اساس شرح وظایف سازمانی، این نشست را به منظور تسریع در روند نوسازی پروژه‌های بازآفرینی شهری و تشکیل حلقه‌های میانی در سطح محلات فرسوده شهرهای دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه۵ کشور برگزار کرده است.

او یکی از ارکان مهم نوسازی بافت‌های فرسوده را حلقه‌های میانی و واسط دانست و در ادامه گفت: منظور از حلقه‌های میانی، گروه‌های مستعد در محله هستند که حاضرند به منظور ارتقای کیفیت ساکنان محلات هدف به صورت داوطلبانه نقش واسط بین مردم و دولت را ایفا کنند. این حلقه ها بر اساس دستور العمل تهیه شده توسط شهرداریها در محلات هدف بازآفرینی شهری راه‌اندازی خواهند شد.

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت بازآفرینی شهری ایران، افزود: در تلاش هستیم تا نوسازی بافت‌های فرسوده با آموزش‌های لازم در رابطه با ارایه بسته‌های تشویقی نوسازی، از طریق این حلقه‌ها شتاب بیشتری به خود بگیرد.

اسدی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مصوبه ۱۹ بندی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری و ابلاغی وزیر راه و شهرسازی وجود دارد، شهرداران می توانند بسته‌های تشویقی متناسب با محلات و مناطق فرسوده خود را تدوین و در کمیسیون ماده ۵ استان به تصویب برسانند.

در این نشست همچنین مهدی برزویی رئیس دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه ۵ کشور، گفت: سیاست‌های نوسازی مسکن در بافت فرسوده و تشکیل حلقه‌های میانی به شهرداری‌ها اعلام شده است و شهرها موظف به انجام تکالیف خود در این موضوعات شده‌اند، بنابراین لازم است اقدامات خود را در اجرای این سیاست‌ها اعلام و مشکلات احتمالی را مطرح کنند.

گفتنی است از جمله تصمیمات اتخاذ شده در این نشست تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز در استان و کمک به ایجاد حلقه‌های میانی بود و همچنین مقرر شد ارتباطات شهرها با شهرهای موفق در اجرای سیاست‌ها در قالب تورهای بازآفرینی انجام گیرد.

در ادامه شهرداران دبیرخانه جمع‌آوری و ترویج تجربیات برتر بازآفرینی شهری منطقه ۵ کشور، زهرا اسکندری مشاور شرکت و برخی از کارشناسان شرکت بازآفرینی شهری ایران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha