۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
علت انفجار معدن رزمجاه « تراکم گاز و حادثه غیرمترقبه» بوده است
وزیر کار: 

علت انفجار معدن رزمجاه « تراکم گاز و حادثه غیرمترقبه» بوده است

دامغان- وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به انفجار معدن رزمجاه طزره و جان باختن شش نفر از کارگران این مجموعه، گفت: علت انفجار معدن رزمجاه « تراکم گاز و حادثه غیرمترقبه» بوده است

به گزارش خبرنگار بازار، سید صولت مرتضوی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی معدن رزمجاه، ضمن اشاره به حادثه انفجار در معدن رزمجاه بیان کرد: حوالی غروب روز گذشته حادثه انفجار در معدن رزمجاه از معادن طزره به عوامل امدادی اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: کارشناسان عقیده دارند که این حادثه به دلیل گاز فشرده شده متان رخ داده و متاسفانه شش نفر از کارگران به دلیل انفجار و مسدود شدن تونل جان خود را از دست دادند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در همان لحظات نخست اقدامات اولیه با حضور تیم امداد و نجات معدن انجام شده و شاهد حضور مسئولان ارشد استانی نیز بودیم، گفت: در نگاه نخست به واسطه اقدامات مکانیکی می بایست ابتدا گاز از معدن خارج می شد متاسفانه برخی از خبرها حاکی از آن است که گاز مونواکسید کربن ۹۰۰ بوده که حد مجاز آن ۳۵ است لذا ابتدا باید میزان غلظت گاز کاهش می یافت.

مرتضوی با بیان اینکه بعد از این اقدام عملیات امداد و نجات آغاز شد اما متاسفانه این شش کارگر جان خود را از دست دادند، بیان کرد: امیدواریم که این دست حوادث دیگر تکرار نشود. دستورات لازم و کافی برای رفع مشکلات نیز داده شده و تاکید داریم که این دست خوادث نباید تحت هیچ شرایطی رخ دهد.

وی افزود: ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قبل از حادثه کارشناسان فنی در محل معدن حضور داشتند و آزمایش هایی را انجام دادند اما میزان گاز متان طبیعی بوده و لذا پیش بینی و پیش داوری نداشتند که از حادثه جلوگیری کنند و لذا حادثه ای غیرمترقبه رخ داده است.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha