۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
«معدن رزمجاه» موقتاً تعطیل شد | احتمال حضور وزیر کشور در محل حادثه
آخرین تحولات حادثه معدن؛

«معدن رزمجاه» موقتاً تعطیل شد | احتمال حضور وزیر کشور در محل حادثه

دامغان- دادگستری استان سمنان معدن رزمجاه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد همچنین مسئولان علت حادثه انفجار معدن را تجمع گاز اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار بازار، حادثه انفجار معدن رزمجاه در طزره دامغان از مجموعه معادن زغالسنگ البرز شرقی به کشته شدن شش کارگر انجامید. بلافاصله عوامل امدادی در صحنه حاضر شدند اما به دلیل تجمع گاز در معدن، امکان ورود و امداد رسانی به حادثه دیدگان وجود نداشت.

پس از حضور استاندار و مسئولان استانی در محل معدن رزمجاه طزره، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز خود را به طزره رساند تا از نزدیک در جریان روند امداد رسانی و همچنین رسیدگی به حادثه قرار گیرد.

وزیر کار در صحنه حاضر شد

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کابینه سیزدهم صیح دوشنبه در جمع خبرنگاران علت انفجار را تجمع گاز اعلام کرد و گفت: هر شش کارگر محبوس در معدن ریزش کرده متاسفانه جان خود را از دست دادند.

صولت مرتضوی با ابراز همدردی با خانواده جان باختگان این حادثه اعلام کرد: برای جلوگیری ازوقوع حوادثی از این دست تمام اهتمام خود را به کار خواهیم بست.

وی همچنین گفت: بلافاصله بعد از وقوع حادثه عوامل امدادی خود را به صحنه رساندند اما اجتماع گاز متان، امکان ورود این افراد را به معدن حادثه دیده نمی داد در نتیجه ابتدا باید گاز ها خارج می شدند.

مرتضوی از انجام بازدید های میدانی از معدن خبر داد و بیان کرد: گزارش ها را بررسی خواهیم کرد تا از وقوع مجدد این دست حوادث جلوگیری شود.

«معدن رزمجاه» موقتاً تعطیل شد | احتمال حضور وزیر کشور در محل حادثه

معدن تعطیل شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز بلافاصله با صدور حکمی معدن رزمجاه را تعطیل اعلام کرد.

محمد جعفر عبدالهی لحظاتی قبل در جمع خبرنگاران بیان کرد: این معدن تا زمان رسیدگی به علل حادثه و همچنین ایمن سازی برای ادامه کار، بسته خواهد ماند و خانواده های معدن چیان اطمینان داشته باشند که دستگاه قضایی در رسیدگی به این موضوع اهتمام جدی دارد.

بهروز افروز، قربانعلی کمال، حسین غزائیان، حمید ایزدی، ابوالفضل غنایی و محمد نعیمی صفت شش کارگر جان باخته این معدن هستند که پنج نفر از آنها اهل شاهرود و یک نفر اهل دامغان است.

گفته می شود احمد وحیدی وزیر کشور کابینه سیزدهم نیز در راه فرودگاه شاهرود است تا شخصاً به این موضوع رسیدگی کند. البته هنوز وی وارد فرودگاه شاهرود نشده اما برخی منابع از سفر او به استان سمنان خبر می دهند.

آخرین اطلاعات حاکی از آن است که هواپیمای حامل وزیر تا ۲۰ دقیقه دیگر در شاهرود بر زمین خواهد نشست.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha