۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
سهم سوخت «سی.ان. جی» در سبد فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزایش یابد
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان:

سهم سوخت «سی.ان. جی» در سبد فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزایش یابد

همدان- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: سهم سوخت ملی (CNG) باید در سبد سوخت منطقه همدان بنا بر قیمت مناسب و پایین بودن میزان آلایندگی زیست محیطی آن نسبت به بنزین و نفت‌گاز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، امین روستایی صبح یکشنبه در اولین نشست شورای انرژی منطقه با توجه به تدوین پیش نویس سند تأمین انرژی بخش حمل و نقل کشور تا افق ۱۴۲۰ گفت: ترویج و فرهنگ سازی مصرف سوخت پاک در سبد سوخت کشور و استان همدان می‌تواند نقشی راهبردی در رونق اقتصاد و جهش تولید ایفا کند.

وی با اشاره به کاهش مصرف انواع حامل‌های انرژی به خصوص بنزین در سطح منطقه و کاهش نسبی آلودگی هوا، حرکت به سمت تقویت تنوع بخشی در سبد سوخت و هدایت جامعه به استفاده از سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی فشرده با تسهیلات رایگان اخیر را کمکی به اقتصاد خانواده‌ها و کشور دانست.

روستایی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودروی عمومی در کشور واجد تبدیل سوخت از بنزین به گاز طبیعی فشرده هستند، افزود: در شرایط زیست محیطی حاکم باید به سوی مصرف سوخت‌های دارای آلایندگی کمتر و صرفه بیشتر رفت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اضافه کرد: در فاز اول تنها خودروهای عمومی شامل وانت بار، تاکسی‌ها و ون‌های مسافربری از این وام بلاعوض برای دوگانه سوز کردن استفاده کرده اما در مرحله بعد مسافرکش‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی نیز مشمول خواهند شد.

روستایی گفت: دارندگان این خودروها با در نظر گرفتن قیمت تمام شده هر باک بنزین و مسافت طی شده با آن در قیاس با سی ان جی، از فرصت به وجود آمده برای گاز سوز کردن رایگان خودروی خود بهره ببرند.

وی یادآور شد: متقاضی باید با مراجعه به سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه سوز کشور به نشانیGCR.niopdc.ir و تکمیل ثبت نام، برای هفته آتی نوبت گیری کرده سپس به کارگاه انتخابی در تاریخ مشخص شده رجوع و در همان روز خودروی خود را دوگانه سوز خواهد کرد.

امین روستایی اضافه کرد: اگر فردی در تاریخ تعیین شده نتواند به کارگاه تبدیل مراجعه کند نیاز به نوبت گیری مجدد نیست بلکه کارگاه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز امکان تبدیل خودروهایی از این دست را فراهم کرده‌اند.

کد خبر: ۲۴٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha