۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
طرح «کمربند و جاده» انتظارات ایتالیا را برآورده نساخته است| معلوم نیست با چین تمدید کنیم!
وزیر خارجه ایتالیا:

طرح «کمربند و جاده» انتظارات ایتالیا را برآورده نساخته است| معلوم نیست با چین تمدید کنیم!

وزیر خارجه ایتالیا طی سخنانی از روند پیشرفت پروژه بزرگ ترانزیتی چین یعنی کمربند و جاده انتقاد کرده و تاکید کرد که این طرح، انتظارات کشورش را بؤآورده نساخته است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ با گذشت چهار سال از انعقاد رسمی قرارداد همکاری ایتالیا و چین در زمینه توسعه مسیرهای مربوط به طرح بزرگ کمربند و جاده (BRI)، اکنون وزیر خارجه ایتالیا از روند پیشرفت این پروژه انتقاد کرده و معتقد است، میزان پیشرفت پروژه انتظارات این کشور را برآورده نکرده است.

«آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا که روز شنبه در نشست اقتصادی آمبروستی پارلمان اروپا سخنرانی می کرد، با اشاره به این مطلب گفت: جاده ابرشیم نتایج مد نظر ما را در بر نداشته است.

این در حالیست که ایتالیا در سال ۲۰۱۹ و علیرغم مخالفت های ایالات متحده، به عنوان نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا به صورت رسمی به مسیرهای کمربند و جاده چین پیوست.

تاجانی افزود: ما باید (پروژه مذکور) را مورد ارزیابی قرار داده و پارلمان نیز باید در این خصوص تصمیم گیری نماید که آیا مایل به ادامه شراکت در این مسیر هست یا خیر.

این سخنان وزیر خارجه ایتالیا در حالی مطرح می شود که به گفته کارشناسان، به احتمال زیاد ایتالیا قرارداد خود با چین در زمینه توسعه مسیرهای کمربند و جاده که در مارس ۲۰۲۴ به پایان خواهد رسید را تمدید نخواهد کرد.

لازم به ذکر است، «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا به همراه وزیر خارجه و چند تن دیگر از اعضای کابینه خود قرار است روز دوشنبه چهارم سپتامبر راهی چین شود. هنوز مشخص نیست که دستور کار این سفر و موارد مورد مذاکره میان وی و شی جینگ پینگ رئیس جمهوری چین چیست؛ اما به طور حتم، مساله شراکت دو کشور در زمینه پروژه کمربند و جاده از مهمترین موارد این دستور کار خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha