۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
مسئولان و بانک های گلستان کشاورزان را در احیاء پنبه حمایت کنند
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان؛

مسئولان و بانک های گلستان کشاورزان را در احیاء پنبه حمایت کنند

گرگان- قلندری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان گفت: مسئولان و بانک های گلستان کشاورزان را در احیاء پنبه حمایت کنند.

احمدی قلندری در گفتگو با خبرنگار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در گذشته گرگان را به نام سرزمین طلای سفید می شناختند و در استان گلستان کارخانجات پنبه زیادی تاسیس و گرگان به عنوان قطب تولید پنبه این محصول را به کشورهای مانند فرانسه، آلمان و روسیه صادر می کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با اشاره به اینکه پنبه در گلستان از کیفیت بسیار بالایی بهره مند بود، افزود: در آن زمان ارقام پنبه که در اختیار کشاورز قرار می گرفت پر محصول و از طرف دیگر خاک زمین از مرغوبیت بیشتری برخوردار بود.

قلندری ضمن اشاره به اینکه در گذشته کشاورزی به صورت یک کشت در سال انجام می شد، ادامه داد: همچنین میانگین سطح تولید پنبه سه و نیم الی چهار تن در یک هکتار بوده است اما در حال حاضر بالاترین میزان برداشت پنبه از زمین های کشاورزی بیشتر از دو تن نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه گلستان در خصوص پنبه تاریخچه بسیار درخشانی دارد، خاطرنشان کرد: امروز به طور نسبی کشاورزان به کشت این محصول علاقمند هستند و با یک سری از آموزش های اولیه و با کمک مسئولان مخصوصا جهاد کشاورزی، سازمان پنبه و بانک های تخصصی از جمله بانک کشاورزی می توان تسهیلاتی با نرخ پایین و یارانه در بخش مراقبت در اختیار کشاورز قرار داده و زمینه احیای این محصول را فراهم کنیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پاکدل IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
      0 0
      هنوز حمایت از گندم کاران تمام بشه بعد نوبت پنبه کاران...